Neděle 14 duben, 2024
5 důvodů, proč jít na procházku
Fotografie: Pexels (pexels.com)
LIFESTYLE

5 důvodů, proč jít na procházku

Když se začne mluvit o cvičení, někteří lidé často hned navážou tím, že k pohybu mají daleko, že je nebaví a že rozhodně není pro ně. Patříte mezi ně? Pokud ano, máme pro vás jedno důležité sdělení. Věřte tomu, nebo ne, pohyb je všude kolem nás a dostat se do něj je v podstatě mnohem jednodušší, než se může na první pohled zdát. Jak? Třeba jen tím, že se půjdete projít. Nevěříte? Věřte! Víte o tom, že je chůze zázračná? Že ne? Tak pojďte zjistit proč!

Půl hodiny, půl zdraví

Chůze je dokonalou a velmi jednoduchou prevencí proti závažným onemocněním všeho druhu. Pravidelná chůze snižuje riziko diabetu o více než 50 %, a stejně tak je prevencí proti vzniku rakoviny. A to rozhodně není vše, posiluje totiž také srdce, a navíc snižuje riziko infarktu. A ano, tušíte správně, pořád toho je málo. Chůze snižuje i hladinu cholesterolu v krvi, a dokonce zamezuje vzniku demence.

Ovšem kdybychom to měli vzít trochu víc obecně, chůze přinejmenším přirozeně posiluje imunitu. Třeba proti různým respiračním onemocněním. Jak? Buď se vám vyhnou úplně, nebo pokud už na vás taková rýmička dolehne, bude rozhodně mírnější. A vše, co k tomu stačí, je jít chodit pravidelně alespoň na 30 minut na procházku.

Hubnutí s chůzí

Účinnou prevencí benefity chůze teprve začínají. Pokud máte v plánu začít s hubnutím, super. Proč ne! Pojďte do toho – a to doslova. Chůze vám ve vašem cíli totiž také velmi pomůže. Bude vám stačit zhruba půlhodinka svižné chůze, protože během spálíte přibližně 75 kalorií! Aby to bylo co nejefektivnější, je ideální zařadit takovou procházku každý den. 

Zdravé a posílené nohy

Malá procházka se také zvládne postarat o vaše nohy. Je důležité si totiž uvědomit, že přesně k tomu byly stvořené a dlouhé vysedávání u počítače, na jaké jsme v této době převážně zvyklí, nebo jakákoliv delší neaktivita, jim rozhodně nesvědčí.

Abychom byli trochu konkrétnější, tak se zamyslete. Máte problém třeba s křečovými žilami? Nebo jim chcete jednoduše předejít? Opět máme jednu hlavní radu – choďte. Chůze nejen podporuje krevní oběh, ale také přirozeně posiluje a uzdravuje nohy a dodává vám přesně takový pohyb, jaký potřebujete.

Fotografie: Pexels (pexels.com)

Chůze jako energetický nabíječ

Chůze vám dodá veliké množství energie, především proto, že vás opět udržuje ve zcela přirozeném pohybu, ke kterému jste byli stvořeni. Opravdu není nutné dělat planky, HIIT nebo jít běhat. S pohybem můžete začít tak jednoduše, že vám vlastně ani nepřijde, že se opravdu hýbete. Není totiž lepší začátek než chůze. 

Chůze a psychika

Chůze také podporuje vaši psychiku. Pomáhá totiž snižovat příznaky deprese nebo úzkostí. Zároveň také působí jako důležitá prevence duševního zdraví. Proč? Chůze je jedním ze základů psychohygieny. A když už nic jiného, podpoří určitě přinejmenším vaši dobrou náladu. Ale co vám budeme povídat, úplně ideální kombinace je chůze a příroda. 

Pokud vyjdete na procházku například do lesa, efekt blahodárného působení ještě zvýšíte. Při alespoň dvouhodinovém pobytu v přírodě se zvyšuje hladina antistresového hormonu kortizolu, a dokonce se stimuluje i tvorba bílých krvinek. A ne, nemusí to být dvě hodiny vkuse. Některé studie dokazují, že ty dvě hodiny můžeme rozložit třeba po 20 minutách do celého týdne. A to už se dá, no ne?

Jak chůzi zařadit do života úplně nejjednodušeji? Místo výtahu nebo eskalátorů použijte schody, případně vystupte z MHD o stanici dřív a alespoň kousek se projděte. Nebo pokud nebydlíte daleko od práce opravdu vyjděte dřív a využijte to jako základ vašeho pohybu. Ale samozřejmě – zkuste na to i myslet, a prostě se jděte projít proto, že sami chcete. Je to zkrátka moc fajn!

Napsat komentář