London Fashion Week v pátek představil celou škálu stylů od tvídu až po ikonické džíny s nízkým pasem. Přesně ty, které jsme milovali a zároveň nenáviděli na přelomu století. A tak byla zahájena 40. sezóna, která byla oslabena chmurnou situací ve Velké Británii…
Po snídani na přehlídkové molo Paula Costelloe
London Fashion Week byl zahájen snídaní, po které následovalo oficiální zahájení přehlídkou Paula Costelloe. Irsko-americký návrhář na přehlídce „Once upon a Time“, která je narážkou na kultovní film „Once Upon in America“ z roku 1984, představil kabáty s širokými pásy v barvách jako je ecru nebo antracit či kostkovaný tvíd. Sám osmasedmdesátiletý Costelloe se akce bohužel nezúčastnil. Viróza ho totiž upoutala na lůžko.
Oblíbenkyně generace Z a éra Y2K
V deset hodin se na přehlídce představila ukrajinská návrhářka Masha Popova. Tato žena je jakousi modlou generace Z a její kolekce byla inspirována počátkem roku 2000 aneb jak ji dnes známe – érou Y2K. Ta za zvuku techno hudby a před davem influencerů předvedla modely v kalhotách s nízkým pasem, sepraném denimu a na podpatcích.
Turecká pochmurnost a maskulinní postavy
Turecká návrhářka Bora Aksu na mola přinesla ponuřejší náladu, jejímž cílem bylo najít a oslavit nejčistší krásu uprostřed nejživějších hrůz. Štíhlé modelky v živůtcích s širokými rukávy, krajkových šatech, splývavých sukních, halenkách a mužných sakách předváděly modely Bory Aksu za doprovodu pomalé hudby. Převládaly barvy jako krémová, černá, šedá a tmavě modrá.
Naopak britský návrhář Edward Crutchley na přehlídkovém mole představil maskulinní postavu kovboje, kterou definovaly široké kabáty. Jinak westernovou image rozbil latexovými kousky, maxi rameny, jemnými potisky inspirované středověkem a dlouhými vlnitými vlasy na mužích i ženách.
Tolu Cocker a večerní přehlídka
Večer přehlídkové molo převzala britsko-nigerijská módní a textilní návrhářka a ilustrátorka Tolu Cocker. Byla to právě ona, která uvedla svou značku na trh v roce 2018. Její převážně unisexové návrhy, které spojují řemeslné zpracování s inovativními technologiemi, se zaměřují především na dekonstrukci a udržitelnost a její práce byla je té doby mezinárodně oceňována. Kolekce Tolu Cocker dekonstruují složitost diasporické černošské identity, jsou dynamické a podněcují k zamyšlení.
Inflace a nadšení publika
Navzdory nadšení publika přišel London Fashion Week v bouřlivé době pro britský módní průmysl, v době obchodních bariér po brexitu, kdy se Britové potýkají s krizí životních nákladů, kterou v zemi vyvolává inflace. A právě tato situace přiměla některé začínající návrháře, aby zpochybnili životaschopnost investic do britských módních akcí.
Vycházející hvězda Dilara Findikoglu se loni v září dostala na titulní stránky novin poté, co z finančních důvodů musela zrušit svou přehlídku několik dní před akcí. Tento průmysl zaměstnává ve Spojeném království téměř 900 tisíc lidí a přispívá britské ekonomice částkou 21 miliard liber. Očekává se tak, že by módní kreativita všech návrhářů mohla mít pozitivní dopad nejen na společnost, ale také na kulturu.
Je tomu již 40 let, co se v roce 1984 konal první ročník London Fashion Weeku, a přestože je méně prestižní než pařížský nebo milánský, je stále milován pro svou svobodnější a radikálnější podobu. Sledujete ho také?
Zdroj:
$content$