Každý milovník chladných ročních období je miluje především proto, že si může vyhrát s vrstvami a texturami. A ačkoliv většina lidí během těchto měsíců vždy dávala přednost nenápadnému minimalismu, letos prý bude všechno jinak.
Značky, kam se podíváte
V USA se loga firem na vnější straně oděvů začala objevovat už kolem roku 1887, kdy hledači zlata nosili džínové kalhoty. Tehdy si společnost Levi Strauss uvědomila, že ne všichni její zákazníci umí číst. A tak přišla s logem v podobě dvou koní.
Jsou to právě loga, slogany a křiklavé potisky, které budou letošní podzim a zimu k vidění úplně všude. A to ve všech podobách a velikostech.
Loga světoznámých návrhářů na každém kroku
V roce 1887 to byl Levi Strauss, kdo začal prosazovat loga z vnější strany ošacení. O necelých 10 let později začal George Vuitton, syn Louise Vuittona, používat propojená písmena LV, aby zabránil padělání nové řady cestovních kufrů své společnosti.
Coco Chanel pro změnu v roce 1925 navrhla prolínající se céčka jako poctu klášteru v Aubazine, kde strávila většinu svého dětství. Inspirací jí prý byly geometrické vzory vitráží v klášterní kapli. Stejné logo se používá i dnes, o 100 let později.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: KOUSKY OD SVĚTOVÝCH NÁVRHÁŘŮ MŮŽETE V NĚKTERÝCH ONLINE OBCHODECH ULOVIT I ZA ZLOMEK CENY
V letošním roce představila Pelagia Kolotouros kolekci FW24 pro Lacoste plnou odkazů na původní značku. Tenista René Lacoste, jehož přezdívka byla Aligátor, založil společnost ve 20. letech 20. století. Motiv krokodýla se na oděvech společnosti objevuje od roku 1933.
Návrháři vsadili na různé podoby monogramů
Na nejnovějších módních přehlídkách designéři používali monogramy v opakujících se vzorech, velké i malé, spolu s klasickým ztvárněním loga značky. Look 59 značky Chanel má monogram ve fialové barvě, který je zakomponován do cikcakového vzoru v zelených odstínech na saku, halence a splývavých kalhotách.
Dior pro změnu své logo vsadil do námořnického a bílého opakovaném potisku pro košilové šaty u Looku 49. Návrhář Guiliano Calza pro GCDS zase použil monogram do velkoplošného šedého a krémového opakovaného potisku, který se objevil na vlněném kabátě.
Pelagia Kolotouros, která navrhuje oblečení pro Lacoste, přišla s logem krokodýla, které bylo použito k vytvoření potisku oranžové a hnědé barvy na světle modrém pozadí pro tuniku, která měla vínový límec a manžety a odpovídající plisovanou dlouhou sukni. Tunika i sukně byly lemovány pruhy. K doplňkům se řadil hadí pásek, sportovní ponožky a černé tenisky.
Slogany, které křičí
Na přehlídkách pochopitelně nechyběla ani dávka hlasitých sloganů. Ty se nesly v duchu lásky a míru, a to doslova. Ve světě plném politických zmatků a válek se návrháři rozhodli použít slova a fráze, které vyjadřují optimismus a zábavu. Walter Chiapponi pro Blumarine přišel s nápisem I love you na bílém tričku s červeným opakovaným potiskem. U značky Moschino pak byl k vidění nápis Peace, tentokrát však na černých šatech. Look 24 Geoffa K. Coopera pro Sagaboi byl bílé tričko s kapucí a všitým červeným nápisem sweet things, který byl doplněn o tyrkysovou flitrovanou minisukni zdobenou volánky. Modelka pak měla vlasy stažené do drdolu se žlutými a červenými stuhami ve stylu princezny Leiy.
Zdroj: Fashion United, Instagram, Pinterest
$content$