Pátek 1 březen, 2024
Co vařit tento týden: Zkuste thajskou nudlovou polévku nebo krůtí boloňské těstoviny
Fotografie: Pexels (pexels.com)
GASTRO

Co vařit tento týden: Zkuste thajskou nudlovou polévku nebo krůtí boloňské těstoviny

To dilema, kdy nevíte, co vařit, známe snad všichni. Abychom vás ušetřili trápení, připravili jsme si pro vás seznam lahodných pokrmů na celý týden! Vyzkoušíte některý z nich?

Pondělí: Thajská nudlová polévka s kari

Patříte mezi milovníky thajské kuchyně, nebo je pro vás zatím spíše neznámá? Ať tak, či onak, thajská nudlová polévka s kari je výbornou variantou pro start nového týdne.

V hrnci na středním plamenu rozehřejte olej s kari pastou a nezapomeňte přidat zeleninu a krevety. Ty vařte 3 minuty, dokud nezrůžoví, a poté přidejte kokosové mléko, zeleninový vývar a nudle. Přiveďte k varu a vařte do doby, než nudle a zelenina budou měkké, ale ne rozvařené. Poté polévku rozdělte do misek a posypte bylinkami, chilli a jarní cibulkou.

Úterý: Křupavé chilli hovězí maso z fritézy

Je to již nějaký čas, co se těší čím dál větší oblibě horkovzdušné fritézy. Proto rozhodně nemůže být špatný nápad vybrat si k vaření recept, pro který ji lze využít.

Jako první si připravte marinádu. Smíchejte olivový olej, cherry, česnek, rozmarýn, ocet, sůl a pepř (přidat můžete i med) a do marinády vložte maso. To je nejlepší marinovat 24 hodin. Až bude maso připravené, steaky obalte v kukuřičné mouce a pokapejte trochou oleje. Takto připravené maso vložte do fritézy a smažte 4 až 6 minut z obou stran.

Mezitím si rozehřejte 2 lžíce rostlinného oleje ve woku na prudkém ohni a za stálého míchání smažte česnek, zázvor, chilli, pepř a jarní cibulku po dobu 2 až 3 minut. Poté přidejte ocet, sóju, sladkou chilli omáčku a rajčatový protlak, dobře promíchejte a omáčku povařte. Maso z fritézy následně přidejte do pánve a na minutku povařte s omáčkou.

Středa: Krůtí boloňské těstoviny

Středy jakožto polovina pracovního týdne bývají náročné. I proto se hodí zvolit recept na pokrm, který je lahodný, ale ne nijak složitý.

Na velké pánvi rozehřejte olivový olej. Přidejte cibuli a smažte do změknutí. Poté přidejte mleté maso a opečte jej po celém povrchu. Po zhnědnutí přidejte česnek, rajčata, chipotle pastu a kuřecí vývar a přiveďte k varu. Vařte zhruba 35 až 40 minut, pokud se vám zdá, že je maso příliš suché, přidejte trochu vodu.

Zatímco se maso vaří, uvařte také těstoviny podle návodu na obalu. Na mírném ohni ohřejte mascarpone s trochou horké vody, přidejte 140 g čedaru, okořeňte a promíchejte. Krůtí omáčku přelijte do velké zapékací misky. Promíchejte sýrovou omáčku s těstovinami a přelijte ji přes omáčku s masem. Navrch nasypte čedar a parmezán. Pečte v troubě 20 minut nebo dokud maso nezezlátne.

Fotografie: Pexels (pexels.com)

Čtvrtek: Zdravé smažené kuřecí maso

Že co je smažené musí být nutně vždy nezdravé? A co takhle přidat hromadu výborné zeleniny a dalších skvělých surovin?

Uvařte rýži podle návodu na obalu a slijte ji. Ve wok pánvi rozehřejte olej a 2 minuty v ní smažte zázvor a červenou cibuli. Přidejte brokolici a mrkev a povařte 1 minutu. Poté do směsi přidejte kuřecí maso a kmín, krátce orestujte a poté přidejte růžičky brokolice a 3 lžíce vody. Přikryjte a vařte do doby, dokud maso nebude uvařené. Mezitím smíchejte arašídové máslo s tamari a octem. Omáčku vmíchejte do zeleniny a kuřecího masa a podávejte na uvařené rýži.

Pátek: Ponzu tofu mísa

Na konci pracovního týdne, kdy se můžeme cítit poněkud těžce po vší odvedené práci, nemůže být na škodu odlehčit si alespoň volbou jídla.

V misce smíchejte ponzu, ocet, zázvor a sezamový olej. Tofu osušte kuchyňským papírem, nakrájejte na kousky a vhoďte do směsi ponzu. Edamame zalijte vroucí vodou a nechte 2 minuty odstát, poté důkladně slijte a osolte. Rozdělte quinou do misek a navrch dejte edamame, ředkvičky a mrkev. Lžící přelijte tofu a pokapejte zbývající dresinkem, poté posypte jarní cibulkou, mořskými řasami a sezamovými semínky.

Sobota: Klobásy s pečenými bramborami s citronem a rozmarýnem

Víkend je časem společných jídel. Co takhle pochutnat si s rodinou či přáteli na klobásách a pečených bramborech?

Předehřeje si troubu, umyté a oloupané brambory vyklopte do velké mísy a smíchejte je s plátky citronu, nasekanými bylinkami, olivovým olejem a trochou koření. Dobře promíchejte, aby se rovnoměrně obalily. Poté je vysypte na plech a rozprostřete. Pečte asi 20 minut, dokud nezačnou zlátnout, přidejte klobásu a pečte dalších 10-15 minut, dokud nebude klobása propečená. Při podávání posypte zbylými bylinkami.

Neděle: Kuře piri-piri s bramborami a brokolicí

Kuře je klasika, každou klasiku však lze ozvláštnit. Tento recept je pro nedělní vaření jako stvořený.

Předehřejte si troubu, sladké brambory pokapejte olejem a okořeňte a přendejte do velkého pekáče. Na jeden konec plechu dejte brambory a na druhý konec kuře s cibulí, směsí koření, kapkou oleje a trochou koření. Pečte 40 minut a v polovině pečení vše promíchejte. Přidejte brokolici, pokapejte ji trochou oleje, okořeňte a pečte dalších 10-15 minut.

Poté vyndejte kuře, cibuli a brokolici z plechu. Brambory nahrubo rozmačkejte vidličkou. Kaši rozetřete po plechu, navrch dejte brokolici, kuře a cibuli a podávejte z plechu, který umístíte doprostřed stolu.

Nyní, když víte, co celý týden vařit, který recept vyzkoušíte jako první?

Napsat komentář