Neděle 14 duben, 2024
Jíst zdravě a ušetřit čas i peníze? Vyzkoušejte tyto tipy na předpřípravu jídla!
Fotografie: Pexels (pexels.com)
GASTRO

Jíst zdravě a ušetřit čas i peníze? Vyzkoušejte tyto tipy na předpřípravu jídla!

V dnešním uspěchaném světě si mnozí vybírají fast food jako rychlý způsob stravování. Nejenže tak nakonec vzniká spousta odpadu, ale není to ani zdravá alternativa. Díky chytré předpřípravě však můžete jíst zdravěji. Příprava jídla je nejen rychlá a snadná, ale také udržitelná. Navíc se obejdete bez velkého množství odpadu a i na cestách budete mít s sebou vždy chutné jídlo…

Příprava jídla je v kurzu! A to díky několika výhodám – jíte zdravě, čerstvě, a můžete dokonce ušetřit čas a také peníze. Ukážeme vám, jak si můžete naplánovat a připravit jídlo i na několik dní dopředu.

Jak to funguje?

Existuje mnoho rychlých receptů, které lze snadno předvařit a vzít si je s sebou. Vybírat můžete téměř z čehokoli – čerstvých salátů, polévek, vařených jídel i malých svačinek a snacků. Nejde o to jíst každý den to samé. Naopak. Díky malým obměnám si můžete připravit různá jídla jen z několika málo surovin a zpestřit si tak jídelníček.

Tip: Při přípravě je vhodné vařit větší množství, protože jednotlivé porce lze také zmrazit.

Naplánujte si týden

Než začnete s přípravou, naplánujte si jídla na celý týden. Vyberte si recepty, které si můžete vzít s sebou nebo ohřát. Pokud nemáte možnost ohřívat si jídlo v práci, zachrání vás saláty a sendviče.

Předvařené jídlo uchovávejte v nádobách

Aby potraviny zůstaly čerstvé, uchovávejte je dobře zabalené, nejlépe v lednici. Skvěle se hodí skleněné nádoby, Tupperware nebo nerezové dózy. Krabičky na oběd (lunchboxy) si nejlépe vezměte s sebou. Zvláště dobré jsou ty s několika přihrádkami, kam můžete dát hlavní jídlo, dezert, nakrájené ovoce a zeleninu a nebudete potřebovat žádné další nádoby.

Fotografie: Pexels (pexels.com)

Vhodné suroviny na přípravu jídla

Vhodné základy pro předvaření

  • Rýže
  • Kuskus
  • Těstoviny
  • Quinoa
  • Brambory

Zdravé luštěniny jako zdroj bílkovin

  • Čočka
  • Sójové boby
  • Hrách
  • Cizrna
  • Fazole mungo

Čerstvá zelenina plná vitamínů

  • Špenát
  • Brokolice
  • Cuketa
  • Papriky
  • Dýně
  • Kukuřice
  • Červená řepa
  • Mrkev
  • Okurka

Malé občerstvení, ovoce a dezerty

  • Ořechy
  • Sušené ovoce (např. datle, meruňky, fíky)
  • Jablka
  • Hrozny
  • Hrušky
  • Muffiny
  • Hořká čokoláda
  • Granola

Zkoušeli jste už předpřípravu jídla? Jaké jsou vaše zaručené tipy a triky?

Napsat komentář

  • Raja Luthriela 08.26.2022 at 09:40

    My obvykle doma vaříme tak, aby nám to vydrželo tři až čtyři dny. Ušetří se tím víc plynu, než když člověk vaří každý sem malé porce. Navíc je pak člověk otrok vlastního jídla. Dobrou zkušenost máme třeba s těstovinami. Člověk si je může vzít buď s omáčkou, anebo posypat mletými ořechy, cukrem a polít máslem. Nebo si člověk může udělat těstovinový salát. A i to omáčku si člověk může vzít třeba s knedlíkem, s rýží nebo chlebem.