Pátek 24 března, 2023
Kontakt
Redakce
Inzerce
E-shop
GrapesMag GrapesMag

Přečtěte si

OMÁN: KOUZELNÁ ZEMĚ, KTERÁ VÁS PŘENESE DO POHÁDKY

CHYSTÁTE PÁRTY? TOTO SÚ TIE NAJLEPŠIE RECEPTY, KTORÝMI OSLNÍTE!

GrapesMag GrapesMag
  • INTERVIEW
  • LIFESTYLE
  • FASHION
  • BEAUTY
  • ONLINE & TECH
  • TRAVEL
  • FUN
  • GASTRO
 „V DNEŠNÍ DOBĚ JE VELICE TĚŽKÉ SE PROSADIT,“ TVRDÍ ALENA POLÁČKOVÁ
INTERVIEW

„V DNEŠNÍ DOBĚ JE VELICE TĚŽKÉ SE PROSADIT,“ TVRDÍ ALENA POLÁČKOVÁ

Autor: Redakce 9 prosince, 2020

S natáčení videí na YouTube začínala v době, kdy si u nás trend youtuberů teprve získával své místo – patří do generace Teri Blitzen nebo Makyny016. Alena Poláčková se již dlouho věnuje primárně svému instagramovému profilu, přesto má její kanál My Great Style stále největší sledovanost ze všech platforem, na kterých tahle sympatická slečna působí. Dokázala by její youtuberká generace uspět i dnes? Proč je pro Alču prioritou Instagram, jak to má se spolupracemi a kde se vidí v budoucnu?

První video, které je na tvém YouTube kanálu k dohledání, je staré více než 7 let. Vybavíš si z hlavy, o které video jde?

Jedná se o video s názvem “Co je v mé kabelce”… Tehdy velmi populární. 

Pokud se nepleteme, nejde o první video, které jsi kdy zveřejnila. Jak vzpomínáš na své začátky? Proč ses rozhodla některá videa ze svého kanálu odebrat?

Mé asi úplně první video na YouTube bylo o mých oblíbencích. Už ani nevím, proč jsem ho odstranila. Myslím, že jsem tam měla dost nějakých fatálních přeřeků, z kterých si ze mě dělali ve škole legraci. (smích)

Protože se na YouTube pohybuješ už opravdu dlouho, dokážeš jistě vytvořit určité srovnání. Jak se podle tebe za těch několik let vyvinula naše YouTube scéna? Jak se dnešní situace liší od té před lety?

Myslím si, že většina lidí, kteří kdysi vstoupili na YouTube a tak nějak jsou tam ještě teď, tak by v této době už neuspěli. Myslím si, že většina lidí, včetně mě, měla to štěstí, že jsme začali natáčet relativně v začátku trendu YouTube tady u nás. V dnešní době je určitě velice těžké se prosadit. Musíte přijít s něčím originálním nebo být opravdu zapálený.

Když jsme u toho vývoje, co říkáš na vývoj našeho projektu BloggersRE? Před časem jsi byla jeho součástí – jak na své působení vzpomínáš?

BloggersRE mi přijde jako super projekt, který spojuje spoustu lidí. Když projekt začínal a já na chvilku byla součástí, tak to byly ještě úplné začátky s obrovskými vidinami, které se teď pomalu, ale jistě stávají skutečností. Moc vám fandím.

Před 2 lety sis ke svému YouTube kanálu a Instagramu založila také blog s tím, že chceš své působení v onlinu posunout zase o něco dál. Většina lidí přitom obvykle postupuje opačně – tedy nejdříve blog, poté YouTube. Co konkrétně tě na blogování lákalo?

Já “blogovala” mnohem déle, než jsem byla na YouTube. V té době totiž bylo velice cool mít svůj blog. Hrozně se mi blogování líbilo, ale chtěla jsem mít větší návštěvnost blogu, tak jsem začala natáčet videa, u kterých jsem pak nějaký pátek zůstala. V současné době nebloguji, ten původní blog již nemám. Před pár lety mi jeden známý udělal webovou stránku, která je pořád v takovém testovacím provozu, protože design není úplně to, co bych chtěla, bohužel na předělávku momentálně nemám úplně čas. Každopádně tam najdete pár článku s mými oblíbenými kavárnami, místy a podobně.

Spatřuješ nějaké výhody, které blogování má, oproti sociálním sítím?

Možná větší svobodu se vyjádřit – napsat dlouhý článek a přidat k němu spousty fotek…

Když už jsme u toho srovnávání, tak co nevýhody?

Myslím si, že v současné době moc lidí blogy nečte. Pokud ano, tak to jsou většinou starší čtenáři. Má věková skupina je primárně na YouTube a na Instagramu.

Na blogu už nicméně delší dobu nejsi aktivní – proč?

Blog už nemám a na svůj web bohužel momentálně nemám čas.

Také na tvém YouTube kanálu nějaký čas nepřibylo nové video. Nechybí ti natáčení?

Natáčení a následně editování videa mi chybí, a moc. Zároveň ale už nechci dělat tvorbu, kterou jsem dělala v minulosti. Nechci dělat sketche, přihlouplé challenge a podobně. Kdybych se na YouTube vrátila, tak bych asi chtěla natáčet nějaké cestovatelské či denní vlogy nebo nějaká videa, ve kterých bych svým odběratelům něco předala. Nechci věci dělat jen napůl. 

Na svém instagramovém profilu jsi nicméně aktivní stále a poměrně hodně. Čím to, že ze všech platforem nakonec nejvíce upřednostňuješ Instagram?

Instagram je a byla moje nejoblíbenější sociální síť. Čerpám tam všemožnou inspiraci, ať už to je cvičení, vaření, nebo móda. Zároveň mě, asi jako každého, zajímají životy druhých. (smích) Navíc na Instagramu je super, že ho v téhle době mají jak celebrity, tak i obyčejní lidí, takže mě baví propojení i tohohle.

S jakou motivací svůj profil vedeš? Je to pro tebe forma sebevyjádření, zábava, zdroj příjmu,.. nebo kombinace více faktorů?

Od začátku to pro mě byla jistá forma zábavy. Ráda fotím, upravuji fotky a podobně. Takže jsem to nikdy nedělala za vidinou zisku. Samozřejmě časem se z toho stala i taková má “práce“. Ale kdyby mě to nebavilo, tak to jen kvůli penězům dělat nechci.

S úspěšnou online tvorbou jdou nabídky ke spolupracím ruku v ruce. Dokážeš říct, kolik ti jich chodí a jaké procento z nich přijímáš?

Spolupráce mi na e-mail nebo do directu chodí každý den. Teď před Vánoci to je třeba deset denně. Já si vybírám vždy podle toho, jestli mě daná věc zaujme, jestli to je třeba produkt, který už dlouho chci vyzkoušet. Většinou přijmu tak jednu spolupráci týdně, teď před Vánoci možná i více.

Jaké faktory ovlivňují, jestli spolupráci přijmeš, nebo ne? A jak podle tebe vypadá pro všechny strany perfektní spolupráce?

Určitě mě musí produkt nebo značka zaujmout. Často mi nabízejí spolupráci firmy, které si všimly, že jejich značku používám, a chtěly by mi třeba zaslat třeba jejich novinky. Nejraději mám spolupráce, které nejsou jen reklama, ale mají nějaký hlubší smysl – ekologie, edukace,.. 

Perfektní spolupráce by měla být za mě detailně odkomunikována ze strany firmy, aby pak nedocházelo k nějakých nepříjemnostem. Zároveň mám ráda, když mi firma nechá volnou ruku. Mám ráda, když si věci mohu dělat po svém, a tím pádem pak příspěvky zapadají do mého konceptu.

Aktuálně studuješ ekonomiku a management – jak moc výběr vysoké školy ovlivnila tvá online tvorba? Do jaké míry se ti tyto dva „světy“ prolínají?

Jelikož jsem chodila na osmileté gymnázium, kde jsem měla technické zaměření, tak jsem v tom chtěla pokračovat. Měla jsem ráda matematiku a humanitní vědy. Vysoká škola, kde bych mohla studovat oboje, se nabízela právě Ekonomka. Moje tvorba ovlivnila to, že bych se možná v budoucnosti chtěla více zaměřit na marketing. Každopádně s tímto rozhodnutím nemám tak úplně jasno, bavilo by mě dělat v HR nebo klidně i v auditu. (smích)

Dokážeš říct, kde svou tvorbu a sebe sama vidíš v budoucnu? Máš stanovený nějaký cíl, ke kterému směřuješ?

Jsem člověk, který by se chtěl učit pořád něco nového a nestát na jednom místě. Mým největším snem je mít svoji malou firmičku, kde bych mohla uplatnit vše, co se ve škole naučím. Zároveň by se mi líbilo, že bych byla svým vlastním pánem.


Instagram | Blog | YouTube | Facebook


Autor: Deni Hartmannová (Grapes Magazine), Fotky: Sociální sítě Aleny Poláčkové, Editace: Deni Hartmannová (Grapes Magazine)

Předchozí
Další

Redakce (Website)

administrator

Napsat komentář Cancel reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

GrapesMag GrapesMag

Online magazín, který ví o všem, co vás zajímá

Kontakt: info@grapesmag.cz

RUBRIKY

Interview
Lifestyle
Fashion
Beauty
Online & Tech
Travel
Fun
Gastro

Rychlé odkazy

Inzerce
Redakce
E-shop
Přidejte se do našeho týmu
Podmínky užívání
Zásady ochrany soukromí

SLEDUJTE NÁS

© 2022 | GrapesMag.cz

Spravovat Souhlas s cookies
Můžeme pracovat s cookies, ať víme, jak to na webu žije?
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}