Sobota 1 dubna, 2023
Kontakt
Redakce
Inzerce
E-shop
GrapesMag GrapesMag

Přečtěte si

„ÚPLNĚ ELIMINOVAT TUK Z JÍDELNÍČKU JE HLOUPOST,“ ŘÍKÁ ZDRAVĚ ŽIVENÁ

JAKÁ MÍSTA V ČESKU A NA SLOVENSKU SI NAŠE REDAKCE

GrapesMag GrapesMag
  • INTERVIEW
  • LIFESTYLE
  • FASHION
  • BEAUTY
  • ONLINE & TECH
  • TRAVEL
  • FUN
  • GASTRO
 NENÍ SPOLUPRÁCE JAKO SPOLUPRÁCE ANEB 3 NABÍDKY, PŘED KTERÝMI SE ROZHODNĚ MĚJTE NA POZORU
ONLINE & TECH

NENÍ SPOLUPRÁCE JAKO SPOLUPRÁCE ANEB 3 NABÍDKY, PŘED KTERÝMI SE ROZHODNĚ MĚJTE NA POZORU

Autor: Patricie Macelová 17 května, 2022

Není žádnou novinkou, že od určitého počtu sledujících na Instagramu se můžete dostat k zajímavým příležitostem a nabídkám spoluprací. Pokud váš profil na sociální síti firmu zaujme, osloví vás a třeba zašle produkty, které otestujete. Výměnou za ně se později podělíte se svými sledujícími o recenzi a fotografie. V záplavě nabídek se však mnohdy objevují i takové, které vás chtějí především oklamat. Ve finále je pak spolupráce nastavena tak, aby firma vytěžila co nejvíc ve svůj prospěch, ale moc nepřinesla vám. Jak poznat, kdy jde právě o tento případ?

Dostanete-li zprávu s návrhem spolupráce, zkuste si nejprve promyslet, o co vlastně poskytovateli nabídky jde, a zda je vůbec tato příležitost oboustranně výhodná. Předtím, než na návrh přistoupíte, je nezbytné postavit racionální myšlení před prvotní euforii, že něco dostanete zadarmo. Abyste se nenechali napálit, věnujte pozornost následujícím příkladům podvodných nabídek spolupráce.

Nabídka produktů za cenu poštovného

Jednou z nefér nabídek spolupráce je ta, kdy vám firma chce zaslat produkty zdarma, avšak pod podmínkou, že zaplatíte náklady na dopravu. Většinou je však cena poštovného nesmyslně vysoká. Částku má poskytovatel nabídky propočítanou tak, aby pokryla výrobní náklady produktu, poštovné, a zároveň pro něj byla výdělečná. Jen si představte, kolik uživatelů na Instagramu se na podobnou nabídku nechá nachytat a objednávku produktů za cenu poštovného uskuteční. Firma si může denně přijít na pořádný balík peněz.

Znění zprávy, která vám od firmy přijde, je navíc umocněna působením na vaše emoce. Například zdůrazněním, že se jedná o velmi speciální nabídku, která vzbuzuje tak velký zájem, že zbývá jen pár posledních ambasadorských míst. Dostáváte se tedy do situace, kdy jednáte pod tlakem s vidinou získání na oko kvalitních produktů zdarma. Je však nutné mít na paměti, že se taková nabídka ve finále vyplatí pouze tomu, kdo ji nabízí. Především proto, že pošlete firmě peníze za poštovné, a zároveň jí poskytnete bezplatnou reklamu na produkty prostřednictvím příspěvku na vašich sociálních sítích. Praktiku zasílání produktů pro propagaci výměnou za uhrazení poštovného využívá například online obchod se šperky Liberta Brillare.

Sleva na produkty

Další podvodnou nabídkou spolupráce je poskytnutí slevy na produkty. S využitím kódu, který vám firma poskytne, je odečteno určité procento z ceny. Ve finále je však tato sleva naprosto zanedbatelná a vy tak zaplatíte téměř plnou částku za produkt. Tuto nabídku můžete dostat například od prodejce módních doplňků LuvAj.

Pozor si dejte také na taktiku, kdy vám firma pošle produkty zdarma, když si něco z jejich nabídky zakoupíte. Typicky se jedná o nabídku tří produktů, kdy zaplatíte za jeden, a to většinou za ten nejdražší, plnou cenu. Už v tomto momentě by vám měl před očima naskočit varovný signál. Stejně jako v prvním případě, má i tentokrát firma nabídku moc dobře promyšlenou takovým způsobem, aby byla výhodná především pro ni. Opravdu jsou získané produkty zdarma, když zaplatíte plnou cenu za jeden z nich, a navíc věnujete svůj čas k vytvoření instagramového příspěvku, kterým pomůžete firmě jejich nabídku zpropagovat? Odpověď je jednoznačná. Samozřejmě ne, a proto je pro vás nejvýhodnější podobné nabídky odmítnout nebo ignorovat.

Požadování údajů o kartě

Zpozornět byste rozhodně měli také v momentě, kdy po vás firma požaduje údaje o platební kartě. Umožněním přístupu do vašeho online bankovnictví totiž riskujete, že vám firma nepošle žádný produkt k propagaci, ale navíc vám i odečte peníze z účtu. Jelikož mají podobní podvodníci předem pečlivě promyšlenou taktiku nebo po obdržení peněz z internetu záhadně zmizí, je pravděpodobné, že se vám již nemusí podařit získat ztracené peníze zpět.

Výše zmíněné příklady zahrnují jen zlomek praktik, které firmy ve svých zprávách s podvodnými nabídkami spoluprací využívají. Když nějakou nabídku spolupráce dostanete, ověřte si nejprve, zda z ní pro vás vyplývají opravdu výhody a nechce vás pouze někdo ošidit. Než se rozhodnete na nabídku přistoupit, zkuste si vyhledat podrobnější informace na webových stránkách nebo se na ně zeptejte přímo firmy. Podvodníci většinou na vaše dotazy přestanou reagovat. Už jste se s podobnými nabídkami také setkali?

Předchozí
Další

Patricie Macelová

author

Napsat komentář Cancel reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

GrapesMag GrapesMag

Online magazín, který ví o všem, co vás zajímá

Kontakt: info@grapesmag.cz

RUBRIKY

Interview
Lifestyle
Fashion
Beauty
Online & Tech
Travel
Fun
Gastro

Rychlé odkazy

Inzerce
Redakce
E-shop
Přidejte se do našeho týmu
Podmínky užívání
Zásady ochrany soukromí

SLEDUJTE NÁS

© 2022 | GrapesMag.cz

Spravovat Souhlas s cookies
Můžeme pracovat s cookies, ať víme, jak to na webu žije?
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}