Neděle 20.04.2025
Umělou inteligenci je možné využít i pro automatizaci na Instagramu, má to své výhody i nevýhody
Foto: Unsplash
ONLINE & TECH

Umělou inteligenci je možné využít i pro automatizaci na Instagramu, má to své výhody i nevýhody

Umělou inteligenci je možné využít mnoha způsoby a své místo zaujímá i na sociálních sítích. Lze se například setkat s automatickými odpověďmi na zprávy a komentáře, kdy se AI orientuje podle klíčových slov. To umožňují nástroje jako Manychat a Chatfuel. Do jaké míry může AI automatizovat také tvůrčí proces uživatele jako psaní textů k příspěvkům nebo plánování obsahové strategie? A kde mohou vzniknout rizika?

Podpora komunity

Lidé nemohou být na sociálních sítích aktivní každou minutu denně, ale umělá inteligence ano. Existují chatboti, kteří umí rozlišit klíčová slova v dotazu nebo odpovědi sledujících a podle toho jim relevantně odpovědět. Díky této automatizaci mohou ulehčit odpovídání na zprávy a komentáře a sledující nemusí čekat na zpětnou vazbu a získají reakci ihned. Chatboti jsou využíváni zejména pokud se jedná o provozní dotazy, například o žádost k zaslání odkazu, ale mohou se nastavit i pro složitější otázky.

Návrat k tvorbě

Umělá inteligence dává tvůrcům možnost soustředit se na svou primární tvorbu více než na psaní popisků a budování obsahového plánu. AI může na základě dat doporučit tvůrcům obsahový plán spolu s texty příspěvků. Při správném promptu je plán sestavený vyváženě tak, aby podporoval tvůrce a sledující nezatěžoval zbytečným obsahem. Díky tomu se mohou tvůrci soustředit na hlavní cíl, který na sociálních sítích mají.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: KVÍZ: OTESTUJTE SVÉ ZNALOSTI TOHO, JAK FUNGUJE POPULÁRNÍ INSTAGRAM

Foto: Unsplash

Analýza a optimalizace obsahu

Vytvořit relevantní a úspěšný instagramový profil může být náročný proces, zvlášť pokud uživatelé neznají pravidla a algoritmy platformy. I s tím může umělá inteligence pomoct, protože existují nástroje, které pomáhají s analýzou a optimalizací obsahu, například Predis.ai. Tyto nástroje vyhodnocují zveřejněné příspěvky. Pro optimalizaci obsahu pak mohou například navrhnout testování dvou téměř identických příspěvků jen s jiným textem nebo jinou grafikou, aby zjistily, jaké příspěvky budou mít lepší výsledky. Zároveň na základě analýz doporučí tvorbu dalších příspěvků.

Potencionální rizika

Ačkoliv může umělá inteligence tvůrcům velmi ulehčit činnost na sociálních sítích, i její používání má své stinné stránky. Pokud není AI používána v jistém měřítku a s rozmyslem, může dojít ke ztrátě důvěry sledujících. Týká se to především použití chatbotů. Pokud sledující nebudou vědět, že s nimi komunikuje umělá inteligence místo samotného tvůrce, mohou získat falešnou důvěru v to, že se jim tvůrce věnuje a dostávají od něj okamžitou reakci. Sama Meta navíc upozorňuje, že pokud je to dané zákonem dané země, musí uživatel upozornit sledující, že komunikují s chatbotem, a ne s ním samotným.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: JAK ZÍSKAT A UDRŽET POZORNOST PUBLIKA? STAŇTE SE MISTREM STORYTELLINGU NEJEN NA INSTAGRAMU

Foto: Unsplash

Jaké chatboty lze použít – Manychat vs. Chatfuel

Chatimize uvádí, že existují nástroje, které lze bez kódování napojit na sociální sítě. Mezi takové nástroje patří Manychat a Chatfuel. Oba se používají zejména pro automatizaci komunikace. Jaké konkrétní procesy automatizují a jaké jsou jejich silné a slabé stránky?

Klíčová slova

ManyChat i Chatfuel dokáží rozpoznat klíčová slova v komentářích, ve stories a ve zprávách. Podle kontextu jednoho nebo několika klíčových slov odpovídají na dotazy a reakce. Uživatelé tuto funkci využívají zejména při posílání odkazů nebo jako reakci na komentář směřující do DMs.

Podle oficiálních informací společnosti Meta lze na Instagramu nastavit, že na dotazy bude odpovídat jeden nebo víc chatbotů, a pokud bude potřeba, konverzaci předá reálnému uživateli. V tomto je Manychat trochu pokročilejší než Chatfuel. Pokud Manychat v konverzaci rozezná klíčové slovo, jako je např. fakturace, může odeslat upozornění přímo reálné osobě, která se touto oblastí zabývá. Naopak Chatfuel tuto funkci postrádá, a tak uživatel musí kontrolovat nevyřešené zprávy, na které posléze odpovídá sám.

Analytika a uživatelská přívětivost

Chatimize hodnotí, že se oba nástroje vyznačují uživatelskou přívětivostí. Manychat i Chatfuel nabízí předpřipravené šablony pro tvorbu chatbotů, avšak Chatfuel může působit méně přehledně při vytváření složitějších automatizací. Jiná nevýhoda se objevuje u Manychatu, který může zpomalovat načítání webových stránek.

V analytice má Manychat silnější stránky. Nabízí pokročilejší analytiku spolu s detailnějšími metrikami jako segmentace publika a sledováním konverzí. Chatfuel má k dispozici základní statistiky, které nejsou tak detailní a přehledné, proto může být Chatfuel vhodnější pro jednodušší projekty. Oba nástroje umožňují integraci se třetími stranami, jako je například Google Analytics.


Zdroj: Chatimize, META, autorský text

Napsat komentář