Pondělí 08.07.2024
„Cookie Theory” by mohla omezit zbytečné výdaje a vylepšit váš šatník
Fotografie: Pexels (pexels.com)
FASHION

„Cookie Theory” by mohla omezit zbytečné výdaje a vylepšit váš šatník

Buďme na chvíli upřímní. Kolik z nás čeká na to, až budeme moci kliknout na tlačítko koupit v online nákupních košících, které překypují nejrůznějšími volbami? A kolik z nás během toho uplatňuje „Cookie Theory”?

Falešná snaha vedoucí k neuspokojení

Za „Cookie Theory” stojí americká stylistka a autorka knihy Wear It Well Allison Bornstein. A rozhodla o ni poměrně nedávno podělit na TikToku. V jednom z videí popisuje, jak ve falešné snaze snížit výdaje nakonec nakupujeme levnější varianty, které nás neuspokojí. Pak si samozřejmě koupíme jinou a znovu jen podobnou, na kterou jsme ve skutečnosti upřeli své oči, a ne srdce. Bohužel, žádná z těchto alternativ se netrefí do našeho vkusu, a tak zůstáváme nespokojení a máme šatník plný napodobenin oblečení místo kousků, které opravdu chceme.

Chytrý trik, který může omezit zbytečné výdaje

Některého svrbění se nelze zbavit, dokud není poškrábáno. Řekněme, že máte zálusk na semišový blejzr a je trochu drahý, takže místo toho, abyste si koupili semišový blejzr, který chcete, si možná koupíte semišový blejzr, který je o něco levnější. Ale ve skutečnosti to není ten, který jste si vyhlédli. Pak si možná koupíte jiný blejzr, který je tak trochu podobný. A pak máte třeba tři semišové blejzry, ale pořád nemáte ten jeden semišový blejzr, který chcete.

Toto unáhlené nakupování je podobné tomu, když držíte dietu a usilovně se snažíte vyhnout té sušence, ale nakonec místo ní sníte spoustu jiných věcí. I když se zdá, že tyto jiné možnosti nikdy neuspokojí naše chutě, přibývají nám kalorie. Tedy oblečení, které pravděpodobně ani neunosíme.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: DOPAMINOVÉ OBLÉKÁNÍ MÁ POTENCIÁL OVLIVNIT NÁLADU, MYŠLENÍ I CHOVÁNÍ

Fotografie: Pexels (pexels.com)

Jak doopravdy omezit online výdaje?

Uplatnění „Cookie Theory” je cestou, pokud se nemůžete dočkat, až si koupíte nějakou speciální věc, ale cítíte se provinile, že příliš utrácíte. Na základě její logiky se levnější možnosti nakonec časem prodraží, takže si dopřejte to, co opravdu chcete. Uplatnění „Cookie Theory” vám však nicméně nedává volnou ruku k tomu, abyste šli ven a utratili všechny peníze.

Pokud často nakupujete impulzivně, zkuste se sami sebe zeptat a opravdu upřímně odpovědět, zda daný kousek opravdu potřebujete a opravdu jej budete nosit. Pokud ne, buďte trpěliví, šetřete a kupte si to, co opravdu chcete.

Nakupujete oblečení s rozmyslem, nebo jednáte spíše impulzivně?

Napsat komentář