Módní svět nikdy nespí a poslední dny přinesly až šokující zprávy. Zatímco Glenn Martens navrhl interaktivní kolekci pro známou švédskou značku rychlé módy, Kim Kardashian opět zazářila na červeném koberci, luxusní značka poprvé ve své historii spojila legendární hvězdy ve své kampani a kontroverzní návrat módní show slavné značky představil hvězdné obsazení.
H&M spojuje síly s Glennem Martensem
Belgický návrhář Glenn Martens, muž stojící za značkami Y/Project, Diesel a v současné době také kreativní ředitel Maison Margiela, spojil síly s H&M. Výsledkem je kolekce, která rozhodně není nudná.
Glenn Martens je jedním z nejrespektovanějších jmen současné módy, a zatímco jeho běžné kousky stojí tisíce eur, spolupráce s H&M mu umožňuje oslovit širší publikum a přinést kousek haute couture do každého šatníku. Martens prošel archivy H&M, vybral nejprodávanější kousky a dal jim zcela nový a nečekaný tvar. Největší přidanou hodnotou, pokud milujete originalitu, je skutečnost, že mnoho kousků v kolekci je doslova interaktivních. Martens do nich zakomponoval speciální techniky, které umožňují oblečení tvarovat a reinterpretovat ho.
„Vidím kolekci jako velkou rodinu oděvů,“ vysvětlil Martens v tiskové zprávě H&M. „Všechny mají více účelů a více výchozích bodů. Každý kousek má v různých chvílích odlišnou osobnost – formální, neformální, výraznou, tichou, porušující pravidla nebo klasickou – a lze je stylizovat a interpretovat různými způsoby. Stejně jako lidé, jsou sami sebou, ale zároveň se neustále mění, rostou a každý den se cítí jinak.“
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: NEJŽHAVĚJŠÍ NOVINKY ZE SVĚTA MÓDY: FENDI SE LOUČÍ, ARMANIMU SE DOSTALO POSLEDNÍ POCTY A PEŘÍ UŽ NENÍ PROBLÉM

Kolekce H&M Glenn Martens bude dostupná online od 30. října 2025. Pokud hledáte extravagantní kousky, připravte se ale na to, že o ně budete muset bojovat – kolekce vzniklé ve spolupráci s designéry se obvykle vyprodají bleskovou rychlostí.
Academy Museum Gala: Celebrity zazářily na červeném koberci
V Los Angeles se pro hollywoodskou smetánku opět zastavil čas. Konal se zde pátý ročník Academy Museum Gala – večer plný hvězd, jehož cílem je získat finanční prostředky na podporu důležitých iniciativ Academy Museum of Motion Pictures. Samozřejmě ale nešlo jen o získávání peněz. Červený koberec, který je vždy středem pozornosti, se proměnil v živou přehlídku toho, co je právě teď v módě a co bude trendem na sociálních sítích.
K vidění byly extravagantní róby, které braly dech, ale také precizní a rafinované modely. Pokud jde o trendy, potvrdila se dominance výřezů, dramatických siluet a návrat glamour stylu 90. let, avšak s moderním nádechem.
Působivý byl i seznam hostů. Zahrnoval celebrity jako Hailey Bieber, Kendall Jenner, Selena Gomez, Demi Moore, Sydney Sweeney, Jenna Ortega, ale také Kim Kardashian, která opět všechny šokovala. Měla na sobě couture šaty od Maison Margiela. Šaty měly odnímatelné rukávy a závoj, který zcela zakrýval její obličej a zadní část hlavy. Závoj byl ozdoben stříbrným náhrdelníkem se zelenými kameny. Proč se ale rozhodla jít na takovou velkou událost inkognito? Vzhledem k tomu, že módní dům několikrát experimentoval se zakrytím obličeje během různých přehlídek, Kardashian možná chtěla uctít jeho záměr.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: NOVINKY ZE SVĚTA CELEBRIT: GILMOROVA DĚVČATA OSLAVILA 25. NAROZENINY, KIM KARDASHIAN ŠOKOVALA ŘADOU KALHOTEK A MCŽHAVÝ BOJUJE S NEVYLÉČITELNOU NEMOCÍ
Victoria’s Secret Fashion Show 2025
Být „andělem“ s obrovskými křídly bylo několik let synonymem módního úspěchu, vytvořilo to ale extrémně nedosažitelný ideál krásy, což vedlo ke zrušení slavné show Victoria’s Secret v roce 2019. V posledních letech se značka snaží o zásadní restart a rozšiřuje svou velikostní škálu. Loni obnovila svou show a letos ji zopakovala.
Otázkou bylo, zda letošní show konečně posune značku do moderní éry. Victoria’s Secret opět vsadila na velkou dávku hvězdné síly. Na newyorském molu byla k vidění směsice veteránek, nových tváří a nečekaných osobností. Mezi modelkami byly známá jména jako Gigi Hadid, Anok Yai a legendy jako Adriana Lima, Alessandra Ambrosio, Candice Swanepoel a Emrata. Skutečnou přidanou hodnotu však přinesly dámy jako Angel Reese, americká basketbalová hvězda, olympijská zlatá medailistka Suni Lee nebo modelky Yumi Nu a Precious Lee, které jsou již dlouho zastánkyněmi body positivity.
Victoria’s Secret se letos rozhodla pro výhradně ženské obsazení. O hudební doprovod se postaraly legendární Missy Elliott, latinskoamerická popová hvězda Karol G, zpěvačka Madison Beer a globální fenomén K-popu TWICE. Pro ty, kteří sledují módu, to byla nejzajímavější část. Diváci si mohli nové produkty, včetně podprsenek, kalhotek, doplňků a nočního prádla, zakoupit okamžitě, jakmile je uviděli na modelkách.
Show se konala v New Yorku, streamována byla také online a její kompletní záznam je k dispozici na oficiálním YouTube kanálu Victoria’s Secret.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: LEGENDÁRNÍ PŘEHLÍDKA VICTORIA’S SECRET SE PO ŠESTI LETECH VRÁTILA A BYLY U TOHO SLAVNÉ MODELKY I CHER
Robert De Niro a Al Pacino ve své první společné kampani pro Moncler
Moncler se opět trefil do černého, tentokrát však nejen svými návrhy, ale také obsazením své nejnovější kolekce. Italská luxusní značka stojící za ikonickými prošívanými bundami představila svou novou kampaň „Warmer Together”, která poprvé spojuje dvě největší hollywoodské legendy, Roberta De Nira a Ala Pacina. Oba se na stříbrném plátně objevují již desítky let, ale nikdy se společně neobjevili v reklamní kampani. Až dosud.
Kampaň „Warmer Together“ byla nafocena v New Yorku renomovaným fotografem Platonem, který je známý svými autentickými černobílými portréty. Legendy byly zachyceny v intimních momentech – ať už sedící u stolu nebo stojící na střeše Manhattanu
Moncler ve své nejnovější kampani předává silné a relevantní poselství. Nejde jen o to, jak hrubá je vaše bunda, ale spíše o to, s kým sdílíte své okamžiky v ní. A ačkoliv hlavním tématem je přátelství, jde samozřejmě také o módu. De Niro hrdě nosí přepracovanou klasiku – bundu Maya 70, která byla znovu vydána k výročí značky. Pacino představuje nový přírůstek do kolekce, bundu Bretagne.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: NOVINKY ZE SVĚTA MÓDY: POSLEDNÍ SBOHEM JEDNOMU Z NEJVÝZNAMNĚJŠÍCH NÁVRHÁŘŮ, NÁSTUPKYNĚ ANNY WINTOUR A NEJEN TO
Veronique Nichanian po 37 letech opouští Hermès a nahrazuje ji Grace Wales Bonner
V luxusním světě módy, kde kreativní ředitelé mění značky rychleji než boty, je 37 let na jedné pozici naprosto ojedinělé. I proto zpráva o odchodu Véronique Nichanian z pozice vedoucí kolekce pánské konfekce u Hermès otřásla módním průmyslem. Nichanian zahájila svou kariéru v tomto módním domě v roce 1988 a od té doby nepřetržitě vedla tvorbu pánských kolekcí. Zatímco jiné značky prošly divokými změnami, její vize zůstala neměnná: zaměření na kvalitu, materiály a dokonalé střihy, nikoli na okázalé trendy. Její styl byl ztělesněním toho, co dnes nazýváme „tichým luxusem“. Hermès nebyl o logu, které bylo vidět na dálku, ale o kvalitních materiálech a střihu, který sedí. Nichanian naučila muže, že investice do jednoho dokonalého kusu je cennější než deset módních výstřelků. Odchod takové ikony je pro Hermès obrovským milníkem.
„Rozhodla jsem se představit svou poslední kolekci pro tento módní dům 24. ledna příštího roku. Práce pro Hermès od roku 1988 byla pro mě velkým potěšením. Jsem velmi hrdý na to, že jsem součástí této velké rodiny, kde jsem se mohl rozvíjet a užívat si naprostou tvůrčí svobodu. Jako někdo, kdo se věnuje ruční výrobě a vnímá emoce spojené s oděvy, jsem se neustále snažila transformovat svůj přístup k oděvům prostřednictvím vývoje moderního šatníku, který mísí materiály, kombinuje techniky a spojuje inovace s tradicí. Mým přáním vždy bylo vytvářet moderní oděvy s dlouhou životností. Pro mě neexistuje žádný typický muž Hermès, existují muži Hermès. Ráda bych poděkovala Jean-Louis Dumasovi, Axelovi a Pierrovi-Alexisovi Dumasovým a všem týmům za důvěru, kterou ve mě vložili. Ráda bych také vyjádřila svou upřímnou vděčnost svému studiu za všechny ty společné roky a sdílená dobrodružství,“ uvedla Véronique Nichanian v oficiální tiskové zprávě Hermès.
V úterý 21. října pak francouzský módní dům Hèrmes v tiskové zprávě oznámil, že novou kreativní ředitelkou pánské ready-to-wear řady se stane britská návrhářka Grace Wales Bonner.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: SEZNAMTE SE S TĚMI NEJVÝRAZNĚJŠÍMI A NEJDŮLEŽITĚJŠÍMI ŽENAMI MÓDNÍHO SVĚTA
Grace Wales Bonner je považována za jednu z nejvlivnějších návrhářek současnosti. V roce 2014, krátce po absolvování Central Saint Martins, založila vlastní značku nesoucí její jméno. Za posledních deset let si získala uznání díky svým inovativním kolekcím a kulturnímu příběhu, které jsou důležité pro mladou generaci.
Puma a Jil Sander obnovují svou legendární spolupráci
Puma a Jil Sander po téměř třech desetiletích oznámili návrat své spolupráce. Jejich limitovaná edice, proslavená v roce 1998 teniskami King Avanti, kombinovala minimalismus haute couture s funkčním sportovním designem. Klasické kopačky byly přepracovány do luxusní kožené minimalistické obuvi a tento experimentální krok byl jedním z prvních, který propojil svět sportovních gigantů se světem high fashion, čímž položil základ pro trend elegantních a sofistikovaných tenisek, který dodnes ovlivňuje celé odvětví.
Aktuální spolupráce Pumy a Jul Sander pod kreativním vedením Simona Bellottiho vychází z hodnot jednoduchosti, přesnosti a elegance. Hlavním rysem je oživená silueta tenisek King Avanti v jejich nejluxusnější verzi. Model je vyroben z prvotřídní kůže, s charakteristickým zlatým logem módní značky a ikonickým logem Puma. Každý detail tenisky byl pečlivě propracován, aby vznikl skutečně nadčasový a funkční výsledek.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: MÓDNÍ SVĚT SE OTŘÁSÁ V ZÁKLADECH: NOVÁ ÉRA NASTÁVÁ U GUCCI, VERSACE I JIL SANDER

První vlna prodeje byla zahájena 14. října 2025. Tenisky jsou k dispozici v omezeném množství výhradně ve vybraných buticích Jil Sander a online. Rozšířená druhá část kolekce je plánována na březen 2026.
Zdroje: Tiskové materiály, H&M, Moncler, Hermès, YouTube, Instagram
$content$