Úterý 22.04.2025
„Chci, aby se každá žena cítila krásná a přirozená, ne sevřená do nějaké představy o ideálu,” říká Andrea Eichinger, majitelka značky Anamé
Foto: Se souhlasem Anamé
INTERVIEW

„Chci, aby se každá žena cítila krásná a přirozená, ne sevřená do nějaké představy o ideálu,” říká Andrea Eichinger, majitelka značky Anamé

Zakladatelka a kreativní duše Anamé Andrea Eichinger spustila svou značku těsně před pandemií a od té doby ušla dlouhou cestu. Začínala výrobou hedvábných šatů a casual kousků a jako první návrhářka v České republice zavedla trend „tie-dye”. Svou prací a pílí si získala úspěch také u celebrit, což potvrzují její modely na červených kobercích. Co je na návrzích Anamé tak jedinečného? Jaký pocit je, když šaty nosí úspěšné ženy? A jak Andrea zvládá tlak při tvorbě oděvu, který bude na očích veřejnosti?

Anamé se prezentuje jako „nejlepší kamarádka ženy”. Jak si pěstujete tento pocit důvěry ve váš design a zákaznickou zkušenost?

Vždy se snažím být věrná hodnotám, které zdůrazňují jedinečnost každé ženy. Důvěru buduju tím, že mé návrhy jsou šité na míru různým typům postav a potřebám. Kladu důraz na pohodlí, ženskost a sebevědomí, protože chci, aby každá žena, která nosí mé oblečení, cítila, že je krásná. Zákaznická zkušenost u mě spočívá v osobním přístupu a pečlivé práci na každém detailu.

I když se vaše oblečení hodí spíše na speciální příležitosti, zdůrazňujete, že „každý den je příležitost”. Jak Anamé umožňuje ženám najít krásu a oslavovat se v jejich každodenním životě? 

Věřím, že krása a výjimečnost nepatří jen na večírky a slavnostní události. Každý den si zasloužíme cítit se krásně – i kdyby jen pro sebe. Proto tvořím oblečení tak, aby ženám připomínalo jejich sílu, půvab a jedinečnost v každodennosti, nejen při výjimečných příležitostech.

Zaměřujete se na širokou škálu žen – od modelek až po plnější postavy. Jak zajišťujete, aby vaše návrhy byly univerzální a aby se každá žena cítila sebevědomě a krásně?

Každá žena má jiný tvar těla, jiný příběh, jinou energii. Já k jejich tělu přistupuji s úctou – zvýrazňuji, co si zaslouží být viděno, a jemně zakrývám to, co si ženy přejí nechat skryté. Chci, aby se každá cítila krásná a přirozená, ne sevřená do nějaké představy o ideálu.

Anamé
Foto: Se souhlasem Anamé

Charakterizují vás jednoduché linie, kvalitní materiály a vaši krejčí věnují velkou pozornost i detailům. Můžete nám přiblížit pohled do zákulisí celého procesu a jak tyto prvky přenášíte do specifického designu a návrhů?

Za každým kouskem stojí spousta času, ruční práce a detailů, které možná nejsou na první pohled vidět, ale cítit jsou. Vybíráme kvalitní látky, šijeme poctivě a s respektem ke každému stehu. Práce s krejčími je jako tanec – přesné proporce, intuice, a hlavně cit.

Ústředním materiálem vašich návrhů je hedvábí. Proč jste se rozhodli právě pro tento velmi speciální a výjimečný materiál a jak ho nejlépe zakomponovat do formálního i běžného oblečení?

Hedvábí je živý materiál. Dýchá, reaguje na pohyb i světlo a pokaždé vypadá jinak – stejně jako žena, která ho nosí. Je jemné, ale silné. Umí být noblesní, ale i nenápadné. To ho dělá ideálním pro denní eleganci i večerní róby. Hedvábí je pro mě symbol luxusu a jemnosti, ale zároveň je to materiál, který je velmi pohodlný na nošení. Má schopnost přizpůsobit se různým příležitostem, ať už jde o formální večerní šaty, nebo o ležérní outfity.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: OD KODANĚ PO PAŘÍŽ: PROHLÉDNĚTE SI VŠECHNY TRENDY SEZÓNY JARO/LÉTO 2025, KTERÉ DEFINOVALY TÝDNY MÓDY

Anamé
Foto: Se souhlasem Anamé

Spuštění značky těsně před pandemií bylo určitě velkou výzvou. Zavedli jste tehdy jako první v České republice nový trend „tie-dye“, později jste přešli k mikinám a teplákovým soupravám, potom k hedvábí s ležérním nádechem. Jak jste si během těchto změn zachovali identitu značky?

Bylo to divoké období. Značku Anamé jsem zakládala dva měsíce po propuknutí pandemie a showroom jsem otevírala v den prvního lockdownu. Ale právě díky tomu jsem si uvědomila, že chci dělat věci po svém – autenticky, pravdivě, bez kompromisů. Od „tie-dye” mikin až po luxusní šaty – všechno mělo svůj smysl a odpovídalo tomu, jak se ženy zrovna cítily. Trend „tie-dye“ jsem zavedla jako způsob, jak přinést do módního světa trochu radosti a hravosti. Během těchto změn jsem se vždy snažila zachovat identitu značky tím, že jsem se zaměřovala na pohodlí, ženskost a eleganci.

Dnes je Anamé etablovaná značka a oblékáte i známé osobnosti červeného koberce. Jak přistupujete k navrhování modelů na takovéto významné události a co vše berete v úvahu?

Při navrhování pro významné události, jako je červený koberec, vždy nejprve zohledňuji osobnost ženy, její styl, to, jaký dojem chce udělat, a taktéž, kde se daná akce koná.  Je pro mě důležité, aby se žena cítila komfortně a zároveň výjimečně. Důležité je také dbát na detaily, materiály a střihy, které podtrhují její jedinečnost.

Poslední červený koberec, na kterém se Anamé objevila, byl natažen na začátku března letošního roku. Oblékala jste celebrity jako Kateřina Sokolová a Zea na udílení cen Český lev. Jaký je to pocit, když vaše návrhy nosí tak úspěšné ženy?

Je to neuvěřitelně naplňující pocit. Vidět mé návrhy na tak úspěšných ženách je důkazem toho, že moje práce má smysl. Tyto momenty mě motivují k tomu, abych stále vytvářela oblečení, které podtrhuje krásu a sebevědomí žen.

Anamé
Foto: Se souhlasem Anamé

Co je podle vás na návrzích Anamé tak jedinečné, že tak nesmírně rezonují u úspěšných žen?

Jedinečnost mých návrhů spočívá v tom, že se vždy soustředím na to, aby v nich každá žena vypadala a cítila se výjimečně. Aby energie a charisma ženy bylo v souladu s navrhnutým modelem. Chci, aby se ženy v mých šatech cítily silné, sebevědomé a krásné, ať už jde o každodenní nošení, nebo o významnou událost.

Kateřina Sokolová i Zea vypadaly v Anamé úchvatně. Můžete popsat inspiraci na jejich šaty? Na jaké klíčové prvky jste se zaměřila, aby se na červeném koberci cítily skvěle a byly okouzlující?

Inspirace pro jejich šaty pocházela z jejich osobností. Kateřina i Zea jsou silné a inspirující ženy a já jsem se snažila jejich sílu a eleganci zachytit v návrzích. U Kateřiny jsme chtěli podtrhnout její ženskost a klidnou sílu, u Zey zase dramatičnost a výraznou energii. Každá měla jiný střih, jiný příběh – ale obě šaty měly stejný základ: podpořit jejich osobnost, ne ji přehlušit.

Jaký je proces spolupráce při oblékání celebrit na události, jako je například Český lev? Poskytovala jste jim během procesu navrhování náčrty nebo vzorky látek? Podílely se i ony na výběru materiálů a střihu šatů?

Spolupráce je velmi osobní. S každou ženou nejprve proberu její vizi, styl a potřeby, a poté navrhuji několik možností. Pokud čas dovolí, ráda předkládám náčrty a vzorky látek, abychom společně našly ten správný materiál a střih, ve kterém se budou cítit úžasně.

Anamé
Foto: Se souhlasem Anamé

Při takových událostech je rozhodující i správné načasování. Jak dlouho obvykle trvá vytvoření jedné róby, od počáteční konzultace se zákaznicí až po finální úpravu?

Proces obvykle trvá několik týdnů, v závislosti na složitosti návrhu. Začínáme konzultací, která určí základní směr návrhu, a následně pokračujeme s několika zkouškami, abychom zajistili dokonalý výsledek. Ovšem někdy je to i otázka krátké doby, kdy od prvního telefonátu bez jediné zkoušky musí být model například do dvou dnů být hotov.

Spolupracujete kromě výroby šatů i s jinými stylisty a profesionály na vytvoření celkového vzhledu, včetně doplňků, vlasů a make-upu?

Většinou mám vizi kompletní looku včetně bot, doplňku i s návrhem vlasu a make-upu. A samozřejmě mě oslovují a spolupracuji i s profesionály v oblasti stylingu, vizáže a dalších oborů, abychom vytvořili celkový vzhled, který podtrhne krásu šatů i osobnosti ženy. Každý detail je důležitý, abychom vytvořili harmonický celek.

Co se s šaty stane poté, co si je celebrita obleče? Jsou archivovány, vráceny, nebo si je ponechá?

To je různé. Po události obvykle šaty vrátí zpět a my je buď archivujeme, poskytneme klientkám pro zapůjčení na další události či případně upravujeme pro další příležitosti.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: NÍZKÉ I NA PODPATKU: 10 TYPŮ BOT, KTERÉ SE PERFEKTNĚ HODÍ K JAKÉMUKOLI STŘIHU A DÉLCE ŠATŮ

Anamé
Foto: Se souhlasem Anamé

Na červeném koberci se určitě nevyhnete módní policii. Jak při vytváření oděvu zvládáte tlak, že bude obdivován, ale možná i kriticky hodnocen?

Tlak je součástí této práce, ale pokud vím, že moje návrhy byly vytvořeny s láskou a pečlivostí, nebojím se kritiky. Vždy se snažím dělat to nejlepší a každý názor vnímám jako příležitost k růstu.

Byly nějaké momenty nebo zpětná vazba, kterou jste od celebrit dostala a která ve vás zarezonovala?

Ano a velmi mě to dojímá. Každá pozitivní zpětná vazba, kterou jsem od celebrit dostala, mě velice potěšila. Co ve mně ale rezonovalo nejvíc, byly momenty, kdy mi řekly, že se v mých šatech cítily silné, sebevědomé a krásné. To je pro mě ta největší odměna.

Co byste na základě svých zkušeností poradila začínajícím designérům, kteří sní o oblékání celebrit?

Nehledejte zkratky, poslouchejte svůj vnitřní kompas, a hlavně mějte respekt ke každému tělu, pro které tvoříte. Móda je velmi konkurenční obor, ale pokud děláte svou práci s láskou a upřímností, přijde úspěch.

Foto: Se souhlasem Anamé

Vaše cesta je opravdu pozoruhodná – od spuštění značky až po oblékání úspěšných manažerek, modelek či hereček. Jaké klíčové lekce jste se během ní naučila?

Moc děkuji za kompliment. Trpělivost. Pokoru. A že móda má sílu měnit nejen vzhled, ale i vnitřní pocit ženy. To je ta největší motivace.

Co inspiruje vaši kreativitu a udržuje vášeň pro módu, zejména v neustále se vyvíjejícím módním odvětví?

Ženy samotné. Jejich příběhy, jejich pohyby, jejich odvaha být samy sebou. A taky dotek látky, prázdný papír a okamžik, kdy se z nápadu stanou šaty.

Jak vidíte budoucnost Anamé? Kam značku chcete posunout a jak ji plánujete vyvíjet s měnícími se trendy a preferencemi zákazníků?

Chci dál tvořit srdcem. Zachovat si autenticitu, kvalitu a blízkost k ženám. A postupně přinášet módu, která je víc než trend – která má duši.


Zdroj: Autorský rozhovor


Instagram | Facebook

Napsat komentář