Pátek 22.11.2024
„Každé jedno malé rozhodnutí se násobí a následně má velký dopad,” zastává Tereza Fišer
Fotografie: Se souhlasem Terezy Fišer
INTERVIEW

„Každé jedno malé rozhodnutí se násobí a následně má velký dopad,” zastává Tereza Fišer

Založila marketingovou agenturu We Are Signature a módní značku THÉFI. Kromě toho se věnuje spravování vlastních sociálních sítí, zajímá se o seberozvoj, a jelikož se brzy stane dvojnásobnou maminkou, snaží se také přijít na kloub rovnováze mezi pracovním a osobním životem. Tereza Fišer je kreativní duší, která ráda tvoří, vymýšlí a setkává se s novými klienty. Jak propojuje své poznatky z módního průmyslu a marketingu? Jaký e-shop s oblečením ji z hlediska marketingu inspiruje? A jakou radou se podle ní řídit, abychom byli vždy trendy?

Tvá značka oblečení THÉFI spojuje pohodlí s podtrhnutím ženských křivek. Řekla bys, že je obecně v módním průmyslu kladen dostatečný důraz na ženskost?

Pod pojmem „ženskost” si každý představí možná něco trochu jiného. Pro mě je to zmíněné podtrhnutí ženských křivek a celková energie, která z ženy vyzařuje. A té není nikdy dost, v jakémkoliv odvětví.

Na tvém e-shopu najdeme zatím nadčasové minimalistické kousky oblečení a kostýmky. Proč ses rozhodla začít s takovým typem oblečení?

Náš signature kousek je blazer, který je u mě v šatníku zastoupen nejvíc. Miluju tenhle kousek oblečení pro jeho variabilitu, funkčnost a při správně zvoleném materiálu i dlouhotrvající nošení.

U blazerů, které mám v šatníku, jsem ale často musela dělat kompromisy mezi oversized střihem a vypasovaným sakem, mezi elegancí a sporty stylem. Proto jsem se rozhodla vytvořit svůj vysněný blazer, který je kombinací všeho zmíněného.

Plánuješ i další kolekce? Případně jaké?

Určitě, aktuálně je v řešení nová kolekce, která by, pokud všechno vyjde tak, jak má, měla vyjít na podzim tohoto roku. Tím, že se v květnu stanu dvojnásobnou maminkou, ale nedokážu teď nic na 100 % slíbit, protože následující měsíce půjde moje pozornost trochu jiným směrem.

Fotografie: Se souhlasem Terezy Fišer

Každý oděv tvé značky je vyroben z kvalitních materiálů a precizních střihů. Jaké materiály a střihy považuješ za nejvíce všestranné a snadno kombinovatelné?

Kvalitní materiál a střih je poznat na první dotek i pohled. Je to o tom, jak se v daném kousku cítíte, jak podtrhuje vaše přednosti, jakou v něm máte energii, a samozřejmě jak obstojí v průběhu měsíců a ideálně let. Obecně bych ale řekla, že každému sluší trochu něco jiného a cítí se dobře v jiném materiálu a střihu. Příkladem je například klasika v šatníku – bílá košile. Někdo preferuje slim fit střih na tělo, někdo naopak miluje oversized střih, někdo nedá dopustit na 100% bavlnu, jiný dá ruku do ohně za svou lněnou košili. Je to hodně individuální.

Preferuješ tradiční materiály, nebo moderní technologické inovace v textilním průmyslu?

Technická stránka celého procesu módní značky pro mě byla největším oříškem se naučit, nebo alespoň proniknout do jejího základu. Dřív jsem o materiálech, způsobech jejich šití nebo uváděných procentech nevěděla vůbec nic. Teď už se v tom, troufám si říct, lehce orientuju, ale pořád je toho tolik, že se neustále dozvídám nové zajímavé věci. Proto je za mě strašně důležité obklopit se v týmu lidmi, kteří toho ví víc než já, kteří zmíněné inovace, technické postupy a nové materiály sledují, zkoumají a následně doporučí nejlepší řešení. A tak to bylo i v případě výběru materiálu pro první SIGNATURE kolekci. Byl to skoro roční boj o nalezení toho správného materiálu, který by splňoval vše, co jsem chtěla a požadovala. 

Jsem ale zastáncem neustálého posunu a progresu, nejen na poli osobního rozvoje, ale i u nás ve firmě. Proto jsem otevřená všem novým materiálům, inovacím a novinkám, které k nám neustále přicházejí. Je to vzrušující!

Snažíš se při oblékání inspirovat módními trendy z historie, nebo spíše těmi aktuálními?

Přijde mi, že za poslední roky se v módě hodně projektují právě ty trendy z historie, z let minulých, co nosily naše maminky a babičky. Všechno se to vlastně vrací, možná jen v trochu modernější podobě. Takže já to mám asi tak na půl, strašně mě baví styl devadesátek, ale v kombinaci s moderními trendy a kousky. Baví mě si s tím hrát a zkoušet.

Fotografie: Se souhlasem Terezy Fišer

Jaký vliv mají celebrity a významné osobnosti na tvůj osobní vkus?

Lhala bych, kdyby řekla, že malý. Myslím, že ve světě sociálních sítí, internetu a rychlého toku informací je těžké se nenechat ovlivnit nějakým kouskem, outfitem nebo doplňkem, který si na sebe vzala například Hailey Bieber nebo Kylie Jenner. 

Naučila jsem se, a asi se to pořád ještě učím, nepodléhat impulzivním nákupům a touhám. Vždycky se sama sebe zeptám, zda je to opravdu něco, co se hodí do mého stylu, nosila bych to delší dobu a cítila bych se v tom dobře. A u těch rychlotrendů často bývá odpověď na všechny tři otázky ne.

Zmínila bys několik klíčových prvků, které jsou podle tebe při tvorbě skvělého outfitu důležité?

Cítit se v něm dobře. A když cítíte, že je něco off a nesedí vám to, vyměňte to. I kdyby to byl sebevětší trend. Potom důraz na kvalitu materiálů a nepodceňovat sílu doplňků. Sebejednodušší outfit dokážete posunout na vyšší úroveň díky správně zvoleným doplňkům. A co mě poslední dobou často zachránilo, když ráno nestíhám, je dodržování pravidla tří barev.

Kromě módy je ti blízký i marketing – jsi zakladatelkou agentury We Are Signature. Jaký je tvůj pohled na aktuální trendy v módním průmyslu a jak se s nimi vyrovnáváš ve svém marketingovém přístupu?

Strašně se mi líbí a oceňuji aktuální trendy autenticity a přirozenosti. Že firmy nechávají nahlédnout víc a víc do svého fungování, ukazují lidi, kteří stojí za danou značkou, a majitelé a CEO firem se nebojí podělit jak se svými úspěchy, tak i s pády, výzvami a neúspěchy. Marketing v téhle době, z mého pohledu, už není jen o nablýskaných vyretušovaných videích nebo fotkách.

Fotografie: Se souhlasem Terezy Fišer

Prozradila bys, jaký projekt nebo kampaň považuješ z hlediska propojení módy a marketingu za úspěšnou či inspirativní?

Mám ráda dlouhodobou komunikaci e-shopu Net-A-Porter, nejen z hlediska e-commerce, ale celkově budování brandu. Jejich videa o novinkách, jak značky a věci zkombinovat, spojení s influencery, a celkově vibe značky je mi strašně sympatický a moc mě baví.

Vnímáš nějaké rozdílnosti při propagaci luxusních nebo high-end módních značek oproti mainstreamovým?

Dřív tam rozdíly určitě byly, teď mi přijde, že se značky potkávají trochu uprostřed. Největší rozdíl je asi v budgetech.

Velkým trendem je pomalá móda. Sama jsi vsadila při zakládání své značky na kvalitu a udržitelnost. Prozradila bys z vlastní zkušenosti, jak zákazníci reagují na udržitelnost a etiku v módním průmyslu?

Já to vnímám tak, že se každý malý krůček počítá. Každé jedno malé rozhodnutí se násobí a následně má velký dopad. Možná ne hned, ale za čas určitě. Proto i já se snažím dělat udržitelnější rozhodnutí, a to nejen v módě, ale i v každodenním životě. A s takovým přístupem přistupujeme i k našim zákazníkům, které tato témata zajímají čím dál víc. Zjišťují si informace, zajímá je, kde jsou produkty vyráběny a za jakých podmínek, a pokud jsou s odpověďmi spokojení, dokážou to ocenit a značku podpořit.

Fotografie: Se souhlasem Terezy Fišer

Podělila by ses o nějaký osobní příběh nebo zkušenost, která tě jakožto odbornici na módu a marketing formovala?

Moje vášeň pro módu začala už hodně brzy, když jsem viděla svoji maminku se každý den chystat do práce. Vzpomínám si, jaké nosila do kanceláře kostýmky, podpatky, jaké k tomu volila doplňky… To mě hodně ovlivnilo. Jak chodila, jak se v outfitu cítila a jak přesně věděla, co jí sluší a co má na ramínku radši nechat. To byl asi jeden z prvních momentů, který mě formoval.

Kromě toho je to ale podle mě souhra všech věcí, které jsem v životě prožila, viděla, zažila, cítila… Zkrátka vše, co se stalo, mě posunulo do tohohle momentu. Vyústilo to v to, jaký člověk jsem dnes, jak se oblékám, jak k módě přistupuju a v čem se cítím sebevědomě a dobře. I z hlediska práce sama na sobě a na své vnitřní kráse. Všechno tohle dohromady je výsledkem mě teď a tady.

A já se nemůžu dočkat, až to jednou všechno předám své dceři, která si z toho zase vezme to svoje, přidá svoji osobnost, svoje názory a pohled na svět a vznikne opět něco nového.

Máš nějaký oblíbený trend, který bys ráda viděla v módním průmyslu častěji?

Já dlouhodobě miluju pasové kalhoty, takže jsem v minulém roce trochu trpěla, ale ohlašují návrat, tak na to se moc těším! A co mě teď hodně baví, je leopardí vzor.


Instagram | Web | E-shop

Napsat komentář