Neděle 14 duben, 2024
Jak na podzimní splín? 5 tipů, díky kterým vytěžíte z podzimu maximum
Fotografie: Pexels (pexels.com)
LIFESTYLE

Jak na podzimní splín? 5 tipů, díky kterým vytěžíte z podzimu maximum

Podzim je období, které může být pro psychiku velmi náročné. Na druhou stranu je možné se díky němu mnohé naučit. Jednou z možností, jak ho využít, je více zpomalit a v rámci toho zároveň zařadit do života aktivity, které podpoří vaši dobrou náladu a psychickou pohodu. Jaké to jsou?

Zpomalte

Podzim se všemi mlhami, dřívějším stmíváním a dešti působí dojmem, že vám neustále brání v nějaké činnosti či aktivitě. Můžete se cítit unavenější, bez energie a bez chuti cokoliv dělat. Ale co se stane, když tenhle „stav“ přijmete? Zkuste se skutečně netlačit do příliš veliké aktivity po celý den, když vám příroda sama nabízí možnost zpomalit, na chvíli si sednout a jen být. 

Pamatujte na to, že máte omezenou zásobu energie a musíte dát pozor, abyste s ní příliš neplýtvali. Právě podzim vám ukazuje, že je třeba s ní zacházet opravdu opatrně. 

Jak ale můžete zkusit zpomalit, abyste s energií co nejvíce šetřili?

Meditujte a dýchejte

Podzim je období, kdy můžete zařadit do svého života nové činnosti, které vám pomohou podpořit vaši psychiku a které zároveň nastaví správnou práci s energií. Mezi ně patří třeba dechová cvičení nebo jednoduché meditace. Myslíte si, že je to příliš náročné? Vůbec ne! 

Opravdu stačí si večer jen na chvíli sednout, dát si ruku na břicho a chvíli sledovat svůj dech. Často ho totiž vůbec nevnímáme a dýcháme zcela automaticky.

A když pak ještě navíc zařadíte tzv. dýchání do čtverce (tedy nádech na čtyři, zádrž na čtyři, výdech na čtyři a zádrž na čtyři), dokonce budete už jen pár kroků od skutečné meditace. Ne nadarmo se také někdy dýchání do čtverce říká „meditace na 16 sekund“.

Pokud by vám to náhodou nešlo hned s počítáním na čtyři, nevadí. Můžete klidně cvičení zkrátit a počítat v každé fázi jen do dvou. Nezapomeňte ho ale několikrát opakovat!

Zařaďte pravidelný pohyb

Udržovat tělo v kondici je v průběhu podzimu zásadní, proto nezapomínejte na pohyb. Ať už to budou procházky, pravidelné jemné protažení, nějaké fyzicky náročnější cvičení, nebo třeba chvilka tance, určitě si ho do svého dne zařaďte. Proč? Nejenže vás pravidelný pohyb krásně nastartuje a dodá vám novou energii i ve chvíli, kdy nebudete mít do ničeho chuť, ale zároveň posílí vaši imunitu. A to je na podzim zkrátka potřeba. Mnohem jednodušeji se tak vyhnete nějakému nepříjemnému nachlazení a také získáte novou sílu do každodenních činností.

Fotografie: Pexels (pexels.com)

Zpříjemněte si sychravé dny

Podzim svádí k zalezení si pod deku s dobrým čajem v jedné ruce a oblíbenou knihou v druhé, tak to klidně udělejte a dopřejte si chvilku pro sebe. Zpříjemněte si venkovní deštivé chvilky a udělejte si podzim krásný, jak jen to jde. Uvařte si oblíbený čaj nebo se třeba pusťte do podzimního tvoření. 

A když zrovna neprší? Zkuste zavzpomínat na dětská léta, vyjděte ven a projděte se chvíli v záplavě spadaného pestrobarevného listí. Slyšíte ten šustivý zvuk? Ten jen tak něco nenahradí. 

Pište si deník a ohlédněte se zpět

S podzimem také přichází konec roku, což je ideální chvíle se ohlédnou zpět. Můžete si založit speciální sešit a sepsat si, co se vám povedlo, co byste chtěli změnit a jaké jsou vaše přání a cíle na další rok. Můžete rovněž využít dlouhé podzimní večery k tomu, abyste si zapisovali své myšlenky a pocity. To je totiž také jedna z možných cest, jak se s podzimním splínem lépe vypořádat.

Vše je jen o správně zvoleném přístupu a poslouchání cyklu přírody a potřeb vašeho těla. I podzimní sychravé dny mohou být krásné, inspirativní a plné dobré energie. Jde jen o to, co do takového běžného dne zařadíte. A navíc, podzimní barevnost a čerstvý vzduch je něco, co vás může také účinně pozvednout na duchu.

Napsat komentář