Pátek 1 březen, 2024
Vliv hraje strava i rituály: 9 tipů, jak se lépe vyspat
Fotografie: Pexels (pexels.com)
LIFESTYLE

Vliv hraje strava i rituály: 9 tipů, jak se lépe vyspat

Už ráno jste unavení, vyčerpaní, nevyspalí a bez nálady? Zdá se, že problém s nespavostí není žádnou novinkou a v dnešní době trápí mnoho lidí. Patříte mezi ně i vy? Co můžete dělat, když se nemůžete pořádně vyspat? Máme pro vás několik užitečných tipů, jak se naladit na tu správnou vlnu a zaručit si hluboký a klidný spánek…

Vše začíná zdravým životním stylem a co nejnižší úrovní stresu – to je samozřejmé. Kvalitu spánku však ovlivňují i drobnosti, které děláme před ním. Například relaxační večerní rutina, která zklidní tělo i mysl, může mít velmi pozitivní vliv na klidný čas strávený v posteli.

Rovněž myšlenky, které máme během posledních minut před spaním, jsou zpracovávány naším podvědomím a mají zásadní význam pro kvalitu našeho spánku. Proto je důležité, abychom praktikovali pečlivější hygienu o sebe sama.

9 strategií pro dobrý a zdravý spánek

1.Vypněte mobilní telefon nebo ho přepněte do režimu letadlo jednu až jednu a půl hodiny před spaním a nechte ho mimo ložnici. Pokud jste ho dříve používali jako budík, kupte si skutečný budík a problém bude vyřešen. Naše chytré telefony a další digitální obrazovky vyzařují modré světlo, které má nepříznivý vliv na náš mozek a brání uvolňování spánkového hormonu melatoninu. Rozhodně není nutné kontrolovat Instagram, sledovat Netflix nebo číst zprávy pozdě v noci. Všechny tyto činnosti mají tendenci rušit mysl a vůbec nepodporují dobrý spánek.

2. Vyhýbejte se těžkým a tučným jídlům těsně před spaním. Spánek s plným břichem brání biorytmu při uvolnění těla a ani žaludek po setmění pořádně potravu nestráví.

3. Přečtěte si knihu a nechte lehkou četbu uklidnit vaši mysl. Na světě je tolik dobrých knih, které stojí za přečtení. 30 minut denně dává dohromady tři a půl hodiny týdně, což by odpovídalo zhruba půlce knihy, a tedy dvěma knihám měsíčně. Nezní to úžasně? To jsou znalosti, které vám umožní splnit si své krásné sny.

4. Odměňte se večer harmonickým čajovým rituálem. Svět bylinek je neuvěřitelně vzrušující a existuje tolik příchutí, jako je heřmánek nebo kozlík lékařský, které mají uklidňující, detoxikační a relaxační účinky.

Fotografie: Pexels (pexels.com)

5. Vychutnejte si vědomou očistnou sprchu nebo koupel. Máte na výběr, zda si dáte rychlou dvouminutovou sprchu, abyste se co nejrychleji dostali do postele, nebo ji pojmete jako rituál a vědomě ze své pokožky smyjete den a dopřejete si více relaxace. Přidejte bomby do koupele, pusťte si relaxační hudbu a zapalte svíčky – je to jako malá lázeňská meditace.

6. Dopřejte si pleťovou masku nebo jiný malý kosmetický rituál. Dopřejte si uznání a buďte hrdí na to, co jste ten den dokázali.

7. Malujte mandaly, vyjadřujte své myšlenky a emoce v obrazech nebo je zapisujte na papír formou deníkových záznamů. Je to téměř jako meditace, jen o něco kreativnější.

8. Veďte si deník vděčnosti a úspěchu tak, že si vyberete tři věci, které se vám ten den povedly, a tři věci, za které jste obzvlášť vděční, a zapíšete si je. Deník můžete mít u postele a udělat si z něj malý rituál každý večer před spaním.

9. A konečně, když se snažíte usnout, nemyslete na věci, které vás trápí nebo které musíte udělat následující den. Místo toho obraťte svou pozornost ke všem krásným věcem, za které jste vděční a které vám dnes udělaly největší radost.

Doufáme, že po těchto tipech budete dnes spát sladce a spokojeně. Dobrou noc!

Napsat komentář