Neděle 20.04.2025
Jak získat a udržet pozornost publika? Staňte se mistrem storytellingu nejen na Instagramu
Foto: Pexels
ONLINE & TECH

Jak získat a udržet pozornost publika? Staňte se mistrem storytellingu nejen na Instagramu

Získat pozornost je jedna věc, udržet ji druhá. Jak dosáhnout toho, že všichni nepřeskočí hned první vaše InstaStories, které uvidí? V době, kdy jsme denně vystaveni informačnímu přesycení, je těžké vytvářet relevantní obsah. Ne však nemožné. Samotný Instagram navíc nabízí několik funkcí, které můžete využít pro účinný storytelling. Proč dbát na dějovou linii nebo zpracovávat obsah pomocí seriálu?

Vyprávění příběhů nás provází už od pradávna. Pomocí jejich sdílení získáváme zkušenosti a obohacujeme svůj pohled na svět. Vyprávění dokáže zaujmout i pobavit. Vzpomeňte si, kolikrát jste i u ne zcela zajímavého filmu počkali, jak skončí. Stejně funguje i storytelling na Instagramu. Pokud se chcete odlišit od ostatních tvůrců, je potřeba najít svůj styl vyprávění a budovat vztah se svými sledujícími. Jak aplikovat storytelling v praxi a na co se zaměřit?

Autenticita je klíč

Být autentický k sobě a k okolí je někdy oříšek. Sdílet svou autenticitu a osobnost na sociálních sítích může stát hodně odvahy, která se ale vyplatí. Díky autenticitě se s vámi sledující mohou ztotožnit a získat k vám bližší vztah, i když vás uvidí pouze přes obrazovku. Tím, že budete sdílet střípky ze svého života, své pocity, myšlenky, ke svým sledujícím budete blíž. Také budete mít větší dosah a pozornost. 

Tip: U propagace produktu ukažte svým sledujícím, s čím konkrétně vám pomohl, namísto zdůraznění technických parametrů.

Dejte pozor na dějovou linii

Každý příběh by měl mít úvod, zápletku a rozuzlení. To samé platí i u storytellingu. Obsah, který chcete předat, můžete rozdělit do několika částí. Začátek příběhu by měl být pro uživatele atraktivní. Toho můžete docílit pomocí grafiky, stylu videotvorby nebo samotným sdělením. Základem je uživatele zaujmout a vzbudit v něm zvědavost, aby měl chuť dozvědět se, jak příběh bude pokračovat dál. U InstaStories je vhodnější zvolit menší počet příspěvků a sázet na větší vizuální a obsahovou propracovanost. Pro carousel je možné zvolit více příspěvků.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: INSTAGRAM V LEDNU MNOHÉ PŘEKVAPIL ZÁSADNÍMI ZMĚNAMI, ANI ZDALEKA S NIMI ALE NEKONČÍ

Foto: Pexels

Tip: U příspěvků využijte „háček”, tj. něco, co publikum upoutá a bude ho nutit se na příspěvek blíže podívat. U statických příspěvků a Reels to může být věta, která svým obsahem zasáhne sledující. Obsahem věty může být problém, který vaši sledující řeší. U Reels můžete začít vyprávět příběh od nejzajímavější části (zápletky) a poté se vrátit na začátek.

Vytvořte mini seriál

Obsah storytellingu nemusí být pouze z vašeho života. Vyprávět můžete o čemkoliv, i o produktu nebo značce, kterou chcete dostat do povědomí uživatelů. Vytvořte sérii příspěvků, které se budou opakovat pravidelně daný den v týdnu. Příspěvky by měly být pro uživatele přínosné, ať už formou edukace nebo zábavy. Nezapomeňte sérii uvést a uzavřít ji. Můžete využít i videobsah. Při střídání formátu dbejte na jasné označení série, aby si s ní sledující obsah spojili.

Tip: Na poslední příspěvek série můžete připnout anketu, abyste získali od sledujících zpětnou vazbu. Ve Stories lze vytvořit rychlou rekapitulaci seriálu a dát možnost hlasování i tam.

Nezapomeňte na interakce

I když sdílení příběhů pomáhá, vždy je lepší být jeho součástí. Toho můžete využít i pro svou komunitu. Využijte interaktivní prvky, které Instagram nabízí. Pokud například ukazujete ve Stories „svůj den”, dejte sledujícím možnost ho ovlivnit pomocí hlasování v anketě nebo komentováním. Zapojení publika můžete realizovat i pomocí výzev, které si stanovíte spolu s ním. Svůj pokrok poté mohou vaši sledující prostřednictvím Stories sdílet také a vy je můžete přesdílet. Tyto aktivity vám pomohou posílit vazbu nimi a vámi a vybudovat silnější komunitu.


Zdroj: Influencer Marketing Hub, Power of Storytelling, Sprout Social, HeyOrca

Napsat komentář