Úterý 22.10.2024
Underconsumption core je odpovědí na fast fashion a plýtvání
Foto: Pexels
FASHION LIFESTYLE

Underconsumption core je odpovědí na fast fashion a plýtvání

Videa unboxingů se na sociálních sítích stala jakousi normou, proto je „underconsumption core“ překvapivým novým trendem. Místo videí, která ukazují nové zboží, začalo mnoho uživatelů zveřejňovat pravý opak. Co přesně to ale znamená?

Co je underconsumption core?

Underconsumption core, který se původně stal ohromně populárním na TikToku, je o tom zbavit se nadměrných návyků ve prospěch střídmého životního stylu. Tento trend, který se aktuálně jako lavina šíří na všech sociálních sítích, je označován za novou odpověď na rychlou módu a nadměrnou spotřebu. V současné době zejména tiktokeři propagují koncept nákupu pouze toho, co nezbytně potřebujete, a pak to spotřebujete, nosíte či danou věc používáte, dokud ji není třeba opravit nebo vyměnit.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: ŽÍT UDRŽITELNĚ A UŠETŘIT? 10+1 TIPŮ, KTERÉ FUNGUJÍ

Trend podporující koloběh spotřeby

V době, kdy stále vládne rychlá móda, hyperrychlý marketing a výdajové návyky typu více je více, se zdá být underconsumption core poněkud rozporuplným trendem. Je to způsob, jak používat kabelku, dokud není opravdu opotřebovaná, a jak z jedněch šatů vymáčknout deset outfitů. Underconsumption core tak podporuje koloběh spotřeby jednotlivých produktů a oblečení.

Tento trend se zaměřuje na univerzální nadčasové kousky, které mají delší životnost a snižují množství odpadu. Je v souladu s širším hnutím za udržitelnost a odpovědné spotřebitelské chování, jehož cílem je vytvořit vyváženější a uvědomělejší přístup ke spotřebě módy.

Underconsumption core nemíní ustoupit

V současné době underconsumption core nevykazuje žádné známky toho, že by měl v dohledné budoucnosti zpomalit. Ale co přesně mu dalo impuls k tomu, aby se stal mainstreamem? Díky značkám jako jsou Shein, Temu a Boohoo, si spotřebitelé začínají více uvědomovat dopady oblečení, které kupují, a prostředí, kterému musí čelit pracovníci v oděvním průmyslu.

PŘEČTĚTE SI TAKÉ: SECOND HANDY JAKO NOVÁ MEKKA MÓDY: MNOHA DŮVODŮM POPULARITY „SEKÁČŮ” DOMINUJE JEDEN HLAVNÍ

Foto: Pexels

Sociální média zrychlují spotřebu

Tento trend bude mít obrovský dopad zejména na značky rychlé módy. Spotřebitelé se budou snažit nakupovat méně a pouze tehdy, když se něco spotřebuje nebo je třeba to nahradit, což znamená širší posun směrem k udržitelnosti a etickým postupům. Značky, které se zaměřují na kvalitu, ekologické materiály a transparentní dodavatelské řetězce, budou upřednostňovány. Zákazníci se také budou rozhodovat pro nákupy u značek, které vyrábějí nadčasové, univerzální kousky, které vydrží celý život a které jsou skvělé i z investičního hlediska.

Výhody a nevýhody underconsumption core

Pozitivní je, že underconsumption core přináší spoustu významných ekologických výhod, protože snižuje množství odpadu a znečištění díky podpoře udržitelných materiálů a etických výrobních postupů. Podporuje spotřebitele, aby upřednostňovali kvalitu před kvantitou, což vede k nákupu kvalitních a odolných předmětů, které déle vydrží. S ohledem na to také tento trend podporuje spravedlivé pracovní postupy, zlepšuje pracovní podmínky v módním průmyslu a nabízí dlouhodobé úspory nákladů pro spotřebitele, kteří investují do nadčasových univerzálních kousků.

Zní to skvěle, ale je v tom nějaký háček? Hlavním problémem je život lidí s nízkými příjmy, protože ti nemají na výběr, zda se budou, nebo nebudou stravovat nedostatečně. Když k tomu připočteme skutečnost, že mnoho vysoce kvalitních položek pomalé módy se obvykle nachází ve vyšších cenových relacích, může underconsumption core vyznít do prázdna pro ty, kteří přepočítávají každou korunu.


Zdroj: Country and Town House, CNBC, ABC News

Napsat komentář