Za značkou EcoHaus stojí Petra Doubková. Její prací papírky původně vznikly jako studentský projekt na Technické univerzitě v Liberci a je vůbec prvním člověkem, který prací papírky dokázal rozšířit do širšího podvědomí. V současné době je používají i módní návrháři. Se kterými z nich se Petřiny papírky pojí? Jsou prací papírky opravdu papírky? A jaké vize má EcoHaus do budoucna?
Vaše prací papírky vznikly jako studentský projekt. V rámci jakého tématu a jak dlouho jste na pracích papírkách pracovala?
EcoHaus prací papírky vznikly během mého studia na Technické univerzitě v Liberci, kde jsem se věnovala textilnímu marketingu. Odjakživa bylo mým snem navrhnout udržitelné módní teplákovky. Vždy jsem ale skončila s otázkou, jak oblečení šetrně vyprat. I takovýhle téměř neviditelný krok může prodloužit násobně délku života oblíbeného kousku v šatníku.
Na pracích papírkách jsem pracovala přibližně dva roky, během kterých jsem testovala různé materiály a složení, abych dosáhla ideálního produktu. Mým nejdůležitějším faktorem bylo to, ať jsou s ním spokojení i lidé s velmi citlivou pokožkou. V obklopení textilu totiž trávíme všechen čas – zhruba dvě třetiny v oblečení a pak v peřinách.
Nechala jste si svůj nápad patentovat?
Tato technologie existuje již desítky let, ale nikdo ji nedokázal prosadit tak jako já. Stojí za tím velká osvěta v rámci marketingu a neustále naše potenciální zákazníky vzděláváme nejen na sociálních sítích, ale i také třeba na univerzitách nebo v podcastech.
Posunul se od té doby vývoj pracích papírku dopředu? Jakou vůni měly vaše první papírky?
Ano, máme spoustu nových vůní. Jako první bylo luční kvítí. To je suverénní bestseller až doteď. Máme božskou levanduli, kouzlo bavlny a přímořský vánek. Pro ty nejnáročnější verzi bez parfemace.
Jakým vůním dáváte přednost?
Já mám všeobecně ráda velmi výrazné parfémy, ale má nejoblíbenější EcoHaus vůně je přímořský vánek. Ráda si v něm vyperu lůžkoviny i oblečení.
Jsou vaše prací papírky ideální do všech praček? Měli by si zákazníci případně dávat na některé faktory pozor?
Ano, do všech, a dokonce i pro ruční praní. V pračce je nejdůležitější papírek umístit pod prádlo, aby se rozpustil. Dole jsou totiž trysky a dojde tam k napuštění vody.
Mohou se vaše papírky používat k praní všech typů vláken?
Ano, pojíme se například s módními návrháři jako Poner nebo Beata Rajská a opravdu máme vyzkoušeno, že při ručním praní je to ideální volba. Především proto, že se ušetří tisíce za čistírnu.
Lze papírky používat opakovaně?
Ne, papírek je 100% biodegradabilní, takže se do posledního detailu rozpustí.
Pro své zákazníky máte k dispozici i limitované edice. Jedná se jen o klientelu, která má platné „voňavé předplatné“, nebo si limitku může pořídit každý?
Limitované edice si na e-shopu může pořídit každý. K voňavému předplatnému máme řadu výhod a i limitku jako dárek. Také zvýhodněnou slevu 15 %.
Plánujete do budoucna další limitované edice?
Limitované edice máme celkem zatím tři – jarní detox, citronovou zmrzlinu a vánoční pomeranč, která minulý rok měla extrémní úspěch.
Pokud se někdo prací papírky rozhodne vyzkoušet úplně poprvé, co může očekávat? Nemusí se bát, že by papírek prádlo nějak poškodil?
Nemusí se ničeho bát, prací papírek se ihned rozpustí. Může být spíše nadšený, že má skvěle vyprané prádlo, které sice není tak voňavé jako u konvenčních značek, na druhou stranu v parfémech se skrývají ty největší dráždidla pro kůži.
Jaký typ papíru používáte k výrobě pracích papírků? Pyšní se nějakou speciální úpravou?
Prací papírky nejsou z papíru, jsou 100% biodegradabilní a pojný materiál je celulóza. Hodně hodně zjednodušeně řečeno si to můžete představit jako slisovaný gel. Až na to, že gel má z 90 % úplně zbytečný obsah – vodu.
Spousta lidí má domácí mazlíčky. Lze prací papírky použít i k praní jejich oblečků, deček a podobně?
Ano. K tomu máme na YouTube video.
Naplánujete do svého sortimentu zařadit i zero waste produkty? Jaká je vize EcoHaus do budoucna?
Ano, určitě plánujeme. Vizí EcoHaus je stát se celkovou udržitelnou drogerií.
Zdroj: Autorský rozhovor, Velký lékařský slovník
$content$