Před několika lety se na trhu objevila značka WOOHA, za kterou stojí Pavla Habartová. Osloví vás zejména svým minimalistickým a rustikálním designem, který přináší do interiéru bytové doplňky a keramiku v jedinečné podobě. Jaký příběh se skrývá za názvem WOOHA? Čím jsou Pavliny výrobky výjimečné? A jak důležité je pro úspěch značky marketingová stránka a sledování trendů?
Prozraď nám, jak to všechno začalo. Kdy přišla myšlenka založit si značku a jak dlouho už WOOHA na trhu působí?
Nikdy jsem neplánovala, že bych založila svou vlastní značku bytových doplňků a v současné době hlavně keramiky. Začalo to úplně nevinně, když jsme s manželem stavěli dům vlastníma rukama, vše dokumentovali a sdíleli. Po dostavění domu jsme si začali vyrábět i nábytek a doplňky do domácnosti. Lidem se to líbilo. Měli jsme krásné ohlasy a přišly i dotazy na první zakázky, a tak to všechno vzniklo… Při jedné z našich víkendových snídaních přišla řeč na to, kudy se ubírat. Začali jsme si snít a zanedlouho i realizovat. Vzniklo logo, začalo se pracovat na e-shopu. Oslovila jsem několik šikovných lidí, vytvořila pár návrhů, šablon a společně teď tvoříme originální a doufám, že i nadčasové kousky.
Naše značka na podzim oslavila 2 roky.
Jak jsi začala s výrobou produktů? Máš nějaké umělecké vzdělání, nebo ses vše naučila sama?
Nemám v tomto ohledu žádné vzdělání. Mám vysokou školu ekonomickou a pedagogickou, ale vždy jsem měla ráda manuální práci, kreativitu a design. Tohle byla jedinečná možnost, jak to všechno skloubit dohromady. Mým velkým snem bylo mít vlastní keramickou dílnu. Díky své značce jsem si ho mohla splnit, a za to jsem neuvěřitelně vděčná.
Skrývá se nějaký příběh za názvem WOOHA?
Ano, WOOHA je složenina slova „wood” (anglicky dřevo), se kterým jsme začínali a „ha” jako Habartovi. Hlubší význam to nemá. (smích) Věděla jsem, že logo budu chtít razit na výrobky, a chtěla jsem, aby produkt zdobilo, splynulo s ním a působilo minimalisticky, tak snad se mi to podařilo.
Co považuješ za zlomový bod popularity své značky?
Dobu, kdy jsme byli všichni „uvězněni” doma a žili internetovým světem.
Jak se snažíš konkurovat velkým značkám bytových dekorací a jak zákazníci reagují na produkty, které přinášíš na trh? Čím jsou tvé produkty výjimečné?
Nezakládáme si na kvantitě, ale kvalitě a ruční práci. Snažíme se tvořit produkty, které jsou nadčasové, minimalistické, nesmrtelné, neobvyklé, neokoukané a z přírodních materiálů. Každý vyrobený kousek nám pod rukama projde nespočetněkrát, než se dostane k zákazníkovi. Nebojuji s konkurencí. Naopak je fajn, že každý si najde v tom nepřeberném množství to své.
Jsou všechny tvé produkty vyrobeny výhradně ručně?
Ano, jsou. Každý jednotlivý kus.
Udržitelnost mění nejen módní, ale také interiérový průmysl a počet lidí, kteří hledají udržitelné vybavení pro své domovy, neustále roste. Jak důležitá je udržitelnost pro tvou značku?
Velmi. Pevně věřím, že přírodní materiály, jednoduchý design a ruční práce to splňují.
Kde a jak svou práci propaguješ? Kolik času věnuješ marketingu a jsou pro růst tvého podnikání důležité sociální sítě?
Jediná má propagace je můj instagramový profil. Takže ano, určitě jsou sociální média pro mě důležitá. Párkrát jsem si zaplatila sponzorované příspěvky, ale zatím není více potřeba. Za to jsem moc vděčná.
Myslíš, že je důležité sledovat nejnovější trendy, aby se člověk stal úspěšným prodejcem?
Není to klíčové, ale je důležité mít nějaké povědomí a přehled. Když to má člověk rád a má to v sobě, tak to nesleduje proto, že musí, aby udržel krok, ale protože ho to baví. Moje práce je i mým velkým koníčkem.
Které nejnovější trendy interiérového designu tě aktuálně oslovují?
Nemám nic konkrétního. Už čtvrtým rokem mám dubovou kuchyň a neměnila bych. Miluji světlé a přírodní tóny, zlaté a černé doplňky na miliony způsobů, pokud jsou vkusně nakombinované. Ale přiznám se, že na jaro si pohrávám s myšlenkou zakomponování pastelových barev do interiéru. Nic násilného. Momentálně renovujeme klukům do pokoje starožitnou skříň a jakou barvu zvolíme… To se nechte překvapit, ale přírodní tón, jak je u mě zvykem, to nebude. (smích)
Na tvém e-shopu i Instagramu najdeme nádherné fotografie. Máš nějaké osvědčené tipy pro focení produktů k prodeji?
Fotografie si fotím sama a mám svůj preset, podle kterého je upravuji, aby byly jednotné, působily čistě a byly tón v tónu.
Věnuješ se handmade tvorbě na plný úvazek, nebo je to stále částečně hobby?
Mám i jiné pracovní aktivity. Jsem nezmar, co neposedí, ale dlouhodobě je to určitě neudržitelné.
Jak tedy vidíš růst svého podnikání v nejbližších letech? A jaké jsou tvé další plány a cíle pro WOOHA?
Vize a plány určitě mám, minimálně si ráda sním, ale zatím si je nechám pro sebe.
$content$