Módní svět má nový trendy doplněk. Skutečnost, že se ženy mohou zajímat o módu a zároveň být intelektuálky, totiž boří stereotypní představu o typické módní nadšenkyni. Protože díky sociálním médiím a hvězdám jako Gigi Hadid, Kaia Gerber nebo Kendall Jenner je heslem léta: „Hot girls read books!”
Knihy se staly módním doplňkem
Na první pohled se zdá zvláštní nazývat knihu módním doplňkem, protože knihy se nenosí, ale čtou. Za tento humbuk kolem literatury jsou však z velké části zodpovědné sociální sítě. Booktok, booktube a bookstagram jsou pojmy, které většina lidí zná, odráží se to totiž v číslech. Na TikToku je přes 35,1 milionu příspěvků s hashtagem #booktok a špičkové booktubery jako Jack Edwards sleduje přes 1,39 milionu diváků. Knihy jsou tedy zjevně v kurzu.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: 9 DŮVODŮ, PROČ BYSTE MĚLI ČÍST KNIHY
Zdá se, že najednou není důležitý jen obsah knihy, ale i její obálka. Fanoušci trendu „Dark Academia“ čtou Tajnou historii od Donny Tartt, „Tomato Girls” zase Beach Read od Emily Henry. Tento fenomén ovlivnil i vydavatelský průmysl. Knihy, které dříve měly zastaralé, kýčovité obálky, jsou nyní přetížené grafickým designem pro mileniály a generaci Z a na sociálních sítích vypadají působivě.
Modelky nosí knihy nejen na týdny módy
Most mezi milovníky módy a knih byl konečně postaven. Modelky i hvězdy byly na týdnech módy viděny s knihami v podpaží. Gigi Hadid měla v roce 2019 na milánském týdnu módy knihu s názvem Cizinec od Alberta Camuse, její sestra Bella Hadid držela výtisk Outsidera od Stephena Kinga. A Kendall Jenner je zase známá tím, že čte na pláži. Na svém instagramovém účtu už několik let zveřejňuje fotografie v bikinách s knihami.
PŘEČTĚTE SI TAKÉ: „FEEL-GOOD” KNIHY VÁS POHLADÍ PO DUŠI A HODÍ DO POHODY
Světové hvězdy zakládají knižní kluby
Vzhled Kaii Gerber je nejen stylový, ale také dobrý PR marketing. Modelka je zakladatelkou vlastního knižního klubu. Koncept knižních klubů celebrit není ničím novým. Oprah Winfrey, Reese Witherspoon a Sarah Jessica Parker už na doporučování knih vydělaly velké částky. Nyní se však objevila nová vlna „it-girls” s knižními kluby – zmíněná Kaia Gerber a Dua Lipa. Co mají společného? Jsou stylové a knihy dávají do souvislosti se svou estetikou, čímž z nich dělají svou značku.
A dokonce i designéři vytvářejí tašky na knihy, které čtenářům umožňují nosit své oblíbené příběhy stylově.
Zdroj: The Washington Post, Vogue
$content$