Pondělí 31.03.2025
„Když jsem začínala, bylo jinak úplně všechno,” vzpomíná Romana Böhmová, autorka blogu Na skok v kuchyni
Foto: Se souhlasem Romany Böhmové
INTERVIEW

„Když jsem začínala, bylo jinak úplně všechno,” vzpomíná Romana Böhmová, autorka blogu Na skok v kuchyni

Romana Böhmová je vášnivou kuchařkou a foodblogerkou, která odjakživa miluje vaření. Po úspěšné premiéře s domácí pizzou, kdy sklidila v rodině množství pozitivních ohlasů, se její nadšení pro kulinářské experimenty ještě více prohloubilo. Recepty a tipy sdílí na svém blogu, prostřednictvím nejrůznějších sociálních sítích a také v článcích vlastního online magazínu. Jakým způsobem plánuje obsah tak, aby byl odlišný na každé platformě a čtenářsky atraktivní? Proč nechystá tištěnou podobu svého magazínu? A jakým receptem naprosto zbořila internet?

Blog jste založila již před nějakou dobou, určitě se od té doby mnoho změnilo. Jakým způsobem jste musela přizpůsobit svůj obsah novým trendům v online světě od doby, kdy jste začínala?

Upřímně musím říci, že je jinak úplně všechno. (smích) Začínala jsem v roce 2015 na Facebooku a po několika měsících jsem si založila vlastní blog. V té době se ještě nenatáčely Reels, Instagram byl v České republice v začátcích a většina blogerů neměla ponětí o tom, jak dělat spolupráce se značkami.

Některé osobnosti se snaží postupně k tvorbě obsahu na blogu vracet, vy na ten svůj ale přispíváte konzistentně od doby, kdy jste ho založila. Čím je podle vás tento druh interakce se čtenáře specifický a v čem mu nemohou sociální sítě konkurovat?

Už od začátku se snažím nesoustředit pouze na jednu sociální síť, ale snažím se konzistentně tvořit obsah na všechny platformy. Pravidelně přispívám recepty nebo články na svém blogu, zveřejňuji na blogu každý měsíc svůj online magazín, snažím se ale pravidelně věnovat i všem sociálním sítím, na kterých jsem zaregistrovaná, což je Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest, YouTube a Threads.

Natáčíte také týdenní vlogy na YouTube i videa na TikTok. Jakým způsobem hledáte inspiraci pro veškerý svůj obsah, aby byl stále zajímavý a poutavý pro vaše sledující, a zároveň na každé platformě odlišný?

I když jsou dny, které jsou hodně stereotypní a pro mé sledující ne až tak zajímavé, snažím se třeba natáčet nějaké nové recepty nebo inspiraci ze svého domova nebo své práce. Většinou mám ale v týdnu několik zajímavých akcí, díky kterým mohu ukázat svým sledujícím třeba nové produkty, nová místa a zážitky, které díky této snové práci prožívám.

Foto: Se souhlasem Romany Böhmové

Vzpomněla byste si na recept, který naprosto „zbořil” váš blog? A proč si ho podle vás čtenáři tak oblíbili?

Na blogu je rozhodně dlouhodobě nejoblíbenější mrkvová bábovka. To je prostě taková stálice, na kterou mám asi největší ohlasy. A proč si ji čtenáři oblíbili? To je naprosto jednoduché. Je to rychlý a nenáročný recept a chuť bábovky dostala úplně každého. 

Na svém blogu píšete, že byste ráda absolvovala kurz foodstylingu. Už se vám to podařilo? Čím vás obohatil nebo co by mohl přinést při přístupu k prezentaci jídel?

Zaplatila jsem si kurz foodstylingu online a neustále se vzdělávám. Je to opravdu každodenní práce, která je ale velmi důležitá. I z důvodu, že nejsem už úplně nejmladší a musím držet krok s nastupující generací.

Foodstyling je jedna věc, ale jak složité je nafotit jídlo, aby bylo pro čtenáře atraktivní? Máte nějaké vychytávky, jak zvládnout tuto disciplínu?

Foodstyling je hodně o citu a podle mě má každá foodbloggerka nebo foodblogger svůj osobitý styl. Já si myslím, že mám ve foodstylingu ještě velké mezery, ale kvůli tomu, že se člověk musí vzdělávat nejen v tomto oboru, ale asi v dalších tisíci věcech, aby mohl jít s dobou, musí se občas spokojit s tím, co umí. A musí věřit, že to sledující bude neustále bavit a líbit se jim to.

Foto: Se souhlasem Romany Böhmové

Řídíte se nějakými specifické trendy ve svém oboru? Co například veganská strava, zero-waste kuchyně či lokálnost a sezónnost?

Důležitá je pro mě hodně sezónnost, ale jinými trendy se neřídím. Hodně lidí u mě baví recepty, které jsou třeba do 30 minut. Možná i proto je název mého blogu Na skok v kuchyni. A potom také miluji Vánoce a vše s nimi spojené, takže předvánoční recepty jsou hodně oblíbené.

Existuje nějaký trend nebo inovativní technika ve vaření, kterou považujete za naprostý nesmysl?

Určitě nic nepovažuji za úplný nesmysl, ale není mi úplně blízká molekulární kuchyně, jejíž trend už stejně upadá.

Prozradila byste, jaké techniky ve vaření by se podle vás naopak měly stát budoucími trendy a měly být více propagovány?

Za mě je to rozhodně metoda sous vide, kterou bych ráda viděla nejen v každé restauraci, ale i v domácnosti, protože usnadní vaření i těm, kteří nejsou v kuchyni tak zdatní.

Foto: Se souhlasem Romany Böhmové

Máte i svůj vlastní magazín, který můžeme číst na vašem blogu. Co vás přivedlo k rozhodnutí vydávat měsíční online magazín a jaké byly vaše první kroky při jeho tvorbě?

V době, kdy jsem začínala, jsem stále přemýšlela nad tím, jak se odlišit od ostatních. A před devíti lety mě napadlo, že bych mohla vydávat svůj online magazín, ve kterém budou nejen mé recepty, ale i články o cestování a tipy na produkty, které jsou nově na trhu. Už je tedy online kolem stovky čísel magazínu Na skok v kuchyni

Do magazínu píšete sama. Plánujete do budoucna, že byste obsah rozšířila také o články od jiných autorů? 

Už i teď tam jsou některé články, které nepíši jen já. Odborné články, ať už se týkají třeba zdravého jídelníčku, nebo témat jako cvičení, nechávám na odbornících nebo je připravuji formou rozhovoru. Rozhodně se ale chystám magazín posunout ještě dál, aby mé sledující stále bavil.

Podle čeho vybíráte témata a obsah pro jednotlivá vydání?

Je to nejvíc podle toho, co mi přijde do života. Pokud se seznámím s někým, kdo dělá nějaké zajímavé povolání nebo třeba přinesl na trh nový produkt, který by mohl být úspěšný, ráda s ním udělám rozhovor a podpořím jeho tvorbu.

Třeba v posledním čísle mého magazínu jsem psala o aplikaci Preventivka, na kterou jsem náhodně narazila na Instagramu a která je úplně skvělá. Krásně si do ní zapíšete, kdy jste byli naposledy u lékaře, a ona vás sama upozorní, že máte jít na preventivní prohlídku. Jsem vždycky ráda, když mohu lidem takovými radami usnadnit život.

Foto: Se souhlasem Romany Böhmové

Dočkáme se někdy také tištěné podoby vašeho magazínu? Jakou roli podle vás hrají tištěná média v dnešní online době?

Mám několik nabídek na tištěnou kuchařku a přišlo i několik nabídek na to, aby byl vytištěný také magazín. Já osobně si ale myslím, že by kolem toho bylo tolik starostí, že jsem od toho raději upustila. Tištěná média určitě místo v našem světě mají, sama si kupuji několik tištěných médií, ale já chci zůstat u online formy, která je pro mě jednodušší. Na druhou stranu jsem si říkala, že bych třeba jednou udělala nějaký speciál (třeba vánoční), který bych mohla nechat i vytisknout. To bych ale musela najít nějakého sponzora, protože to není vůbec levná záležitost.

Na jaké další projekty se mohou v tomto roce vaši sledující těšit?

I letos se neskutečně těším na Vánoce a mám v hlavě takový menší projekt, který bych před nimi chtěla dát ven. Ještě ale vůbec nevím, zda ho stihnu, takže nechci nic prozrazovat. Kvůli tomu, že jsem aktivní na několika sociálních sítích, a ještě k tomu mám normální práci a vydávám magazín, toho času na další projekty je opravdu málo. Ale u tohoto projektu fakt doufám, že si na něj čas udělám, protože i mé sledující baví u mě Vánoce úplně nejvíc.


Zdroj: Autorský rozhovor


Instagram | Blog | Facebook | YouTube | TikTok

Napsat komentář