Pátek 1 březen, 2024
„Ne všichni lidé na internetu přichází s originálním nápadem,” říká Kateřina Koňaříková
Fotografie: Se souhlasem Kateřiny Koňaříkové
INTERVIEW

„Ne všichni lidé na internetu přichází s originálním nápadem,” říká Kateřina Koňaříková

Go With The Flow je mladá malá značka, která se specializuje na ručně vyráběná vodítka a obojky pro psy. Její zakladatelka Katka a její čtyřnohý mazlíček Flow začali tvořit doma v karanténě, ale postupem času se jejich volnočasová aktivita změnila v zábavu a nyní v úspěšný podnik s originálními obojky a vodítky na zakázku. Jaké výrobky najdete na jejich e-shopu? Na co bychom si měli dát při nákupu obojku pozor? A proč je důležité podporovat handmade řemesla?

Co v tobě vzbudilo zájem o tvorbu vodítek a obojků pro psy?

Určitě příchod covidu. Před ním jsem byla v jednom kole a podnikala jednu aktivitu za druhou. Škola, práce, tanec, cestování… A tak to šlo pořád dokola. Pak přišel covid, karanténa. Udělala jsem státnice a odstěhovala se z bytu rodičů, který mi při studiu ve Zlíně propůjčili a kde nebylo absolutně myslitelné pořídit si psa, jelikož s ním ani jeden neměli zkušenosti a dost dbali na pořádek. Když jsem se odstěhovala a udělala státnice, najednou jsem si uvědomila, že to je ta chvíle, na kterou jsem čekala celý život, a začala hledat v útulcích. Trvalo to asi dva měsíce, než jsem našla Flow. To bylo září a přišla druhá vlna covidu. Někdy v únoru jsem se rozhodla zkusit doma ve volném čase něco vytvořit pro Flow. Nejdřív to byla textilní hračka ze starého trička a pak jsem někde ne Pinterestu objevila vodítka, co se mi moc líbila. A tak jsem to začala zkoušet.

Kdy sis začala všímat zájmu o tvé produkty? Byl to důvod, proč ses rozhodla založit Go With The Flow?

Hned od chvíle, kdy jsem nahrála storíčko s prvním vytvořeným vodítkem. Okamžitě se na to nabalili moji kamarádi a známí, co měli pejska, a potom i neznámí sledující z Instagramu, co začali dělat objednávky.

Jak jsi zmínila, tvořit jsi začala během pandemie. Jakou roli sehrály v úspěchu tvé značky sociální sítě?

Dost stěžejní. A pořád hrají. Vždycky jsem měla ráda Instagram. Miluju vizuálně pěkné věci. Odjakživa mě bavilo tam tvořit. Vyprávět příběhy z cest a každodenního života. Navíc jsem si už nechtěla zapráskávat svůj Instagram psími věcmi, a tak jsem Flow vytvořila její účet, kde jsem se zaměřovala jen na psí věci, ze kterého se později stal účet vodítek. Dneska mi odtud chodí dobrá polovina objednávek.

A co se týče TikToku, tak ten jsem si založila teprve nedávno, jelikož jsem se této síti dlouho bránila. Neviděla jsem v ní žádný smysl. Ale čím dál víc se ke mně dostávalo, že přes něj uživatelé hledají i nové produkty, tak jsem to hecla. Ze začátku mi to moc nešlo, ale s novým rokem přišel přelom, začala jsem chápat, jak funguje a rychle se to promítlo do našich objednávek.

Fotografie: Se souhlasem Kateřiny Koňaříkové

Co je cílem a poselstvím tvé značky?

Upřímně její vývoj šel dost plynule, ani jsem nad tím nijak nepřemýšlela. Její vytvoření nebyl žádný můj záměr. Nikdy jsem si nesedla a na papír nesepsala svoji vysněnou značku. Ale dneska to vnímám tak, že se snažím pejskařům plnit jejich tajná přání a potřeby, které jinde vyslyšeny nejsou. Samozřejmě velkým motorem celé značky jsou každoměsíční příspěvky na Útulek Zlín a Čtyřlístek pro Hafany, odkud je Flow. To mi dělá opravdu velkou radost. Za ty necelé dva roky a půl, co přispíváme, už jsme jim poslali přes 15 tisíc korun.

Na trhu je spousta doplňků pro psy. Co je typické a specifické pro tvé výrobky? Čím se liší od ostatních?

Jedna věc je určitě výroba vodítek i obojků pro psy nebo kočky na zakázku. Miluju tvořit na míru, plnit lidem přání a hledat nové a nové barevné kombinace. Pokud někdo potřebuje poradit s barvou, typem zapínání nebo velikostí, hledáme společně možná řešení. A tak si myslím, že v každém produktu nechávám kousek sebe, a opravdu se snažím vypiplat si ho až do konce. To se samozřejmě promítá i do ceny našich produktů. Nemám svůj sklad materiálu, kde bych měla nahromaděná lana a komponenty, které bych využívala znovu a znovu. Objednávku materiálu dělám vždy na konkrétní vodítka a obojky jednou za týden až dva.

S jakými materiály pracuješ a kde se produkty vyrábí?

Paracord, polypropylen, biothan, kůže a bavlna. Každý materiál se hodí na jiné aktivity se psem a pro jiný typ pejskařů. Já osobně nejvíc miluju paracord. Sice výroba takových obojků a vodítek zabere nejvíce času, ale je to pevný materiál, který může vypadat elegantně, ale je super praktický, protože se dá umývat pod vodou. Navíc mě baví ta ruční výroba. Je to pro mě taková meditace. Ale všichni vždycky kroutí hlavou, když jim řeknu, že nad jedním paracordovým vodítkem strávím třeba hodinu a půl. (smích) Taky dbám na kvalitní dodavatele těchto materiálů. Dlouho jsem hledala ty, co mi opravdu sedí a můžu se na ně spolehnout. Většina padákových lan z Česka se vám totiž po chvílí vytahá nebo ztratí barvu.

No a vyrábí se u mě doma v obýváku a dost často taky někde na mých cestách. Ať už osobních, nebo pracovních. Na vodítkách a obojcích pracuju z 90 % hlavně večer od osmi do půlnoci, když mi skončí moje full-time práce a tréninky. Často cestuju, takže si vodítka beru s sebou. Prostě sbalím do batohu sebe, psa, krabici vodítek na večery a vyrážíme. (smích)

Fotografie: Se souhlasem Kateřiny Koňaříkové

Jaké druhy obojků a vodítek pro psy nabízíš? Jsou mezi nimi nějaké rozdíly? Případně nějaké výhody nebo nevýhody?

Máme celkem 3 typy produktů:

  1. Paracordové
  2. Z bavlněné šňůry
  3. Z polypropylenového lana

Paracordové produkty jsou za mě nejlepší pro aktivnější pejskaře. Vodítka jsou pružná a sama je využívám na běhání a túry v přírodě. Jediná jejich nevýhoda je, že vydrží až moc dlouho a člověk není nucen kupovat nové, jak už mi pár zákazníků psalo. (smích)

Batikovaná vodítka z bavlněné šňůry jsou pro městské parádníky, nebo si je často objednávají lidi pejskům na svatbu. Jsou spíše sváteční, neměly by zmoknout, ale každý vám je bude závidět.

No a polypropylenové produkty jsou taková střední cesta mezi těmito dvěma. Jsou vyladěna do detailu, ale zároveň se dají umýt pod vodou a péče o ně není tak náročná. Jsou nepružné a lehké.

Nedávno jsme přidali i nový produkt pro „dvounožce“, kterým je paracordový crossboody popruh na telefon. Neustále mi totiž někdo říkal, jak se mu naše produkty líbí, ale nemá psa. A tak jsem konečně tento rok něco vymyslela a zatím to má obrovský úspěch.

Čemu bychom měli při nákupu obojku věnovat pozornost?

Já osobně bych si určitě přečetla nejdřív nějaké recenze značky a šla po počtu spokojených zákazníků. Konkrétně u obojků bych se vyhnula plastovým trojzubcovým sponám a promyslela bych si, co přesně od obojku očekávám a jaké aktivity s ním plánuju dělat. Je jasný, že s bavlněným obojkem nebudete létat po lese a v dešti, stejně jako by mělo být jasné, že když pejsek dost tahá, lano ho bude škrtit.

Fotografie: Se souhlasem Kateřiny Koňaříkové

Jaké obojky doporučuješ na outdoorové aktivity?

Z těch našich určitě ty paracordové, používáme je s Flow na dlouhé procházky, běhání a další aktivity, kde už táhne moc využíváme postroj, který teda není od nás, ale od speciální sportovní značky, která se na tažné postroje zaměřuje. K němu potom vždy nakombinuju naše paracordové vodítko.

Jak často bychom měli psovi měnit obojek? Jak poznáme, že je čas na výměnu?

To je dost individuální. Já bych obojek vyměnila ve chvíli, kdy vidím, že je někde natrhlý, páře se nebo má naprasklé anebo zohýbané komponenty.

Za dobu, co vyrábíš vodítka, ti pod rukama prošlo mnoho jedinečných kousků. Máš nějakou srdcovku nebo výrobek, na který jsi obzvlášť hrdá?

To je těžká otázka. Já jsem měla obrovskou radost z našeho šátku „Nekrm mě“, který jsem chtěla už dlouho Flow vytvořit na rodinné sešlosti a svatby, na kterých strejdové a tetičky neuposlechnou mojí žádosti, aby Flow nekrmili klobásami. Teď o Vánocích jsme doprodali naše jediné 4 kusy, které jsme měli, ale na marketech, kam jezdím prodávat, se jim spíše jen lidé smáli a brali ten nápis jako vtip. Byly ale moc hezké, s kvalitně našitým nápisem a mojí mamkou precizně přešité. (smích)

Trefa do černého byl ale náš protiklíšťákový obojek se speciálně vypalovanou keramikou s efektivními mikroorganismy, který je nejprodávanějším produktem u nás na e-shopu. Myslím, že oproti ostatním vyniká jeho hezkým koženým designem.

Je to ale produkt, který je třeba vyzkoušet. Jak to s přírodními produkty bývá, u některých funguje perfektně, u některých ne tak moc. Ale ve většině případů máme velmi pozitivní ohlasy, samozřejmě.

Fotografie: Se souhlasem Kateřiny Koňaříkové

Proč je podle tebe důležité podporovat v České republice a na Slovensku handmade řemesla?

Sama vím, co je to za pocit, když zjistíte, že se někomu líbí vaše produkty stejně jako vám samotným a rozhodne se je koupit. Lidé do své tvorby dávají opravdu hodně, rozhodli se jít cestou poctivé práce, do svých výrobků dali své srdce a věřím, že dělají vše proto, aby je udělali co nejlepšími. Navíc jsou to většinou opravdové originály, které nikde jinde nepořídíte. A čím víc budeme podporovat tuto tvorbu, tím víc šikovných a odvážných lidi budeme mít.

Jsme rádi, že prodejem výrobků také přispíváš útulkům. Co tě k tomuto rozhodnutí motivovalo?

Od malička miluju psy. Když jsem ještě svého mít nemohla, chodila jsem venčit do zlínského útulku. Pak jsem si pořídila Flow ze Čtyřlístku pro Hafany, ale dlouho jsem měla pocit, že bych pejskům v útulku stále chtěla pomáhat, že jeden adoptovaný prostě není dost. Neustále na mě skáčou příspěvky těch ztracených dušiček a přispívat na ně prodejem našich vodítek a obojků byla jasná volba. V minulosti jsme přispěli i na psí útulky na Ukrajině a dům psích seniorů, který si říká Smečka z Knihánkova. Když někdy cítím potřebu, prostě daný měsíc nebo prodeje za nějakou akci nasměřuju někam jinam. 

Co bys poradila lidem, kteří chtějí začít dělat něco kreativního z domova?

Asi ať se nebojí jít si svou vlastní cestou. Na internetu je obrovská kupa tvořivých a podnikavých lidí. Ne všichni ale přichází s originálním nápadem. Čím víc sebe do výtvoru dáte, tím víc do něj budete zamilovaní, a tím víc se budete snažit z něj udělat jeho nejlepší verzi a vytvořit kolem něj i perfektní služby kolem. Nenechte se zastrašit konkurencí. Vždycky bude někdo, kdo to dělá lépe, ale pokud budete mít čisté svědomí, že svůj produkt nebo službu vytváříte, jak nejlíp umíte, bez pochyb si najde své zákazníky.


Instagram | Web | TikTok | Pinterest

Napsat komentář