Neděle 14 duben, 2024
Challenge Yourself: 16 nápadů, jak vyzvat sebe sama
Fotografie: Pexels (pexels.com)
LIFESTYLE

Challenge Yourself: 16 nápadů, jak vyzvat sebe sama

“Challenge“ znamená v překladu výzva. Cílem výzvy je překonat nějakou překážku nebo vyzvat sám sebe. Někteří lidé vnímají výzvu také jako odhodlání zlepšit se, něco si dokázat nebo zjistit, jak jsou disciplinovaní. Důvodem pro ni může být i rozmanitost v každodenním životě. Co takhle každý měsíc nová výzva?

Pokud chcete mít rok plný výzev nebo se jen chcete pobavit, shromáždili jsme pro vás ty nejlepší a nejzábavnější nápady. Jste připraveni?

Více pozitivity

Špatné počasí, vaši nadřízení jsou otravní a všechno ostatní je hloupé? V rámci výzvy k většímu optimismu se snažte, kdykoli se vám v hlavě objeví negativní myšlenka, odstranit ji a nahradit nějakou pozitivní.

Příklad: Je chladno? Můžete si udělat pohodlí doma na gauči. Zmeškali jste autobus? Čekání můžete využít k vyřízení důležitého telefonátu.

Méně chaosu

Trápí vás chaos ve vašem šatníku? Máte nepořádek ve sklepě nebo na pracovním stole? Pak přijměte výzvu a dejte si za úkol zbavit se každý den po dobu následujících 30 dní jedné přebytečné věci z vaší domácnosti. Možná vám pomůže i metoda Marie Kondo.

Usmívejte se

Někdy si ani neuvědomujeme, že každodenním životem procházíme se zachmuřeným výrazem. Malý úsměv nejenže vypadá přátelštěji, ale také nás dělá šťastnějšími. Nejlepší, co můžete udělat, je vyzkoušet to sami a vědomě mít příštích 7 dní na tváři přátelský výraz. Usmívejte se!

Více radosti ze života

Výzva štěstí je výzvou pro vaši vlastní mysl. Všichni věnujeme příliš málo času sami sobě a svému blahu. Dejte si předsevzetí, že následujících 30 dní budete alespoň 15 minut denně dělat něco, co vás udělá naprosto šťastnými. Pusťte si hudbu a tančete po pokoji, zavolejte starému příteli nebo si dopřejte masáž. Je jedno, co to bude – hlavní je, že vás to udělá šťastnými. A užijte si to!

Výzva k větší sebelásce

Následujících 30 dní je vyhrazeno pouze pro vás a vaše pozitivní stránky. Postavte se na 5 minut denně před zrcadlo a řekněte si, co na sobě máte rádi. Může to být vzhled, ale také vlastnosti nebo váš velký úspěch. Nejlépší bude, když si všechny tyto věci zapíšete do svého deníku.

Digitální detox

Netrávíme někdy na Facebooku, Instagramu nebo TikToku více času, než je zdrávo? V rámci této výzvy se po dobu následujících 30 dní snažte kontrolovat sociální sítě pouze jednou denně. Nebude to snadné, ale určitě to bude osvobozující. Nabídne vám to mnohem více času a pozornosti pro “reálný“ život.

Méně cukru

Cukr není zdravý. A proto nyní přijměte 30denní výzvu bez cukru. Na 30 dní eliminujte všechny formy cukru – žádná čokoláda, žádné nealkoholické nápoje a žádné skryté cukrové pasti jako je kečup nebo salám. Od této chvíle kontrolujte seznam složek ve svých potravinách a vyhýbejte se nezdravým sladkostem. Budete překvapeni, jak dobře se budete cítit.

Zdravý spánek

Spánek je nejen důležitý, ale také zdravý. Po dobu následujících 30 dní choďte každý den spát v určitý čas. Zpočátku se vám toto načasování může připadat neobvyklé, ale po několika dnech si na něj zvyknete a vaše tělo vám určitě poděkuje.

Vzpřímený postoj

Sedíte také pořád shrbení? Bolí vás na konci školního nebo pracovního dne krk? Pak si dejte za cíl toto špatné držení těla zlepšit. Vzpřímené sezení je otázkou disciplíny i svalové síly. Proto si dejte záležet na tom, abyste každý den seděli vzpřímeně.

Méně alkoholu

Alkohol způsobuje “kocovinu“ a v horších případech i závislost. Proč se tedy bez něj neobejít? Výzva ke „střízlivému měsíci“ je ideální i jako dlouhodobý experiment. Zkuste žít bez alkoholu alespoň 30 dní. A ještě lépe, dejte si tuto výzvu na několik měsíců. Co takhle zkusit to se “Suchým únorem“, který je populární po celém světě?

Studená sprcha

Ať už podle učení ájurvédy, Kneippovy teorie nebo zkrášlovacích rituálů Finů – studená voda by měla pokožku osvěžit, pleť zrůžovět a zlepšit krevní oběh. Každé sprchování po dobu následujících 7 dní zakončete krátkou, ale ledově studenou sprchou. Dejte nám vědět, jak vám to půjde.

14 dní bez hotových výrobků

Tato výzva vás přiměje k vaření. Jde o to, že se na 2 týdny vzdáte všech zpracovaných potravin. Od této chvíle budete mít na talíři jen to, co jste si sami připravili. To je nejen zdravější, ale také udržitelnější.

Zde jsou nápady na recepty:

„No-buy challenge“

Výzva proti nakupování potěší nejen vaši peněženku, ale i přeplněný šatník. Jde o to, že následujících 30 dní budete nakupovat jen to, co je důležité – tedy potraviny nebo základní potřeby do domácnosti. Vše ostatní jako oblečení, kosmetika, dekorace a podobně je tabu!

Veganská výzva

Stále více studií zpochybňuje udržitelnost a zdravotní prospěšnost masných a mléčných výrobků. Jednou z nejznámějších výzev je “Veganuary“. Cílem je celý měsíc jíst čistě rostlinnou stravu a ukázat výhody rostlinného životního stylu. Výzvu vyhlásila britská nevládní organizace. Nevíte, jak začít? Existuje několik jednoduchých tipů, jak s veganstvím začít.

Více pohybu

Mohli byste do svého každodenního života zařadit více pohybu? Žádný problém. Místo výtahu choďte po schodech a místo autem jezděte na kole. Právě díky takovým maličkostem je náš každodenní život mobilnější, a tudíž udržitelnější – jak se říká, dvě mouchy jednou ranou. Udělejte si seznam věcí, které by vás měly v příštích 30 dnech přimět k většímu pohybu, a pak se do toho pusťte.

Bez plastu

Plasty jsou jedním z hlavních zdrojů znečištění. Po dobu následujících 30 dní se proto snažte tomuto škodlivému materiálu co nejvíce vyhýbat. Co to znamená? Žádné plastové tašky, používejte košíky, pijte z opakovaně použitelných lahví místo plastových, nekupujte výrobky v plastových obalech, obejděte se bez jednorázových nádob a (pokud je to možné) nakupujte v obchodech bez obalu.

Tak kterou výzvu vyzkoušíte vy?

Napsat komentář